گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 7 اکتبر 2023

گزارش-روزانه-قیمت-فلزات-پایه-7-اکتبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از انتشار داده‌های کلیدی مربوط به بازار کار که نشان‌دهنده کمبود نیروی بیشتر در بازار کار است، ارزش سهام ایالات متحده کاهش یافت. شاخص حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ایالات متحده در ماه سپتامبر به 336,000 شغل افزایش یافت که فراتر از حد انتظار بود. با این حال، نرخ بیکاری در 3.8 درصد باقی مانده است.

بازده 10 ساله افزایش یافت و دوباره به بالاترین سطح 4.80 درصد رسید، اما دلار نتوانست روند نزولی خود را حفظ کند و به سطح 106.0 بازگشت. در همین حال، سوآپ‌های فوروارد با وجود انتظار برای افزایش در ماه‌های نوامبر و دسامبر، با تنها 1 واحد افزایش در ماه نوامبر در طول هفته، بدون تغییر باقی ماندند. احتمال افزایش نرخ در حدود 30 درصد باقی مانده است.

به نظر نمی‌رسد که داده‌های مربوط به نیروی کار بر دیدگاه فعالان بازار در مورد تشدید سیاست‌های پولی بیشتر از سوی فدرال رزرو تأثیر بگذارد، چون عقیده داریم که قیمت‌گذاری پیش از این بر اساس این کمبود نیروی کار انجام شده است.

فلزات پایه

با وجود روند صعودی کاهش یافته ناشی از عملکرد قوی داده‌های مربوط به بازار کار از ایالات متحده، ارزش فلزات پایه امروز تقویت شدند. مس در این هفته روند نزولی اخیر نسبی را دنبال کرد و بهای آن به زیر سطح 8,000 دلار در هر تن رسید. سطح حمایت قوی بعدی 7,867 دلار در هر تن است که پایین‌ترین سطح مشاهده شده در ماه می است و این سطح امروز ثابت ماند و باعث شد قیمت مس به بالاتر از 8,000 دلار در هر تن بازگردد. ما انتظار داریم که قیمت در هفته آینده دوباره به این سطح برسد. با این حال، احتمال کاهش به زیر آن سطح در حال کاهش است.

بهای آلومینیوم بدون تغییر در 2,239.50 دلار در هر تن باقی ماند. سرب و روی روند نزولی قبلی خود را معکوس کردند و به ترتیب، با قیمت 2,143.50 و 2,509 دلار در هر تن بسته شدند.

با بازگشت سرمایه‌گذاران چینی از تعطیلات، انتظار داریم که نوسانات کوتاه‌مدت در هفته آینده به میزان فراوانی باقی بماند. در بلندمدت، سیاست‌های داخلی مطلوب در چین قیمت‌ها را افزایش می‌دهد، اما اثرات آن کوتاه‌مدت است و قیمت‌ها از یک استراتژی بازگشت میانگین پیروی می‌کنند.

نفت و فلزات گرانبها

مومنتوم در معاملات آتی نفت امروز متوقف شد. با وجود انتشار داده‌های انعطاف‌پذیر اقتصاد کلان، بهای طلا و نقره دوباره رشد کردند، که نشان می‌دهد بازار ممکن است پس از ورود به محدوده اشباع فروش، به مومنتوم خنثی بازگردد. در حال حاضر، این دو فلز، به ترتیب، با قیمت 1,823 و 21.30 دلار در هر اونس معامله می‌شوند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه 7 اکتبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.