تحلیل تکنیکال بیت کوین و اتریوم: بازگشت ارزش بیت کوین به بالای 28,000 دلار

تحلیل-تکنیکال-بیت-کوین-و-اتریوم
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از اظهار نظر جو روگان (Joe Rogan) مبنی بر این که بیت کوین (BTC) شانس تبدیل شدن به یک “ارز قابل دوام جهانی” را دارد، این رمز ارز در ابتداری تعطیلات آخر هفته بالاتر از 28,000 دلار معامله شد. علاوه بر این، معامله‌گران به انتشار داده‌های مربوط به حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی دیروز ایالات متحده نیز واکنش نشان دادند که در ماه سپتامبر تا 336,000 افزایش یافت که بسیار بیشتر از 170,000 مورد انتظار بود. ارزش اتریوم در روز شنبه اندکی بالاتر رفت.

بیت کوین (BTC)

همچنان که معامله‌گران به انتشار پادکست جو روگان واکنش نشان داده و در مورد رمز ارزها بحث کردند، بیت کوین (BTC) در روز شنبه به معاملات خود در حدود 28,000 دلار ادامه داد.

روگان در گفتگو با سَم آلتمن (Sam Altman)، بنیانگذار Openai، گفت: “بیت کوین ارزی است که بیشتر از هر ارز دیگری امکان تبدیل شدن به ارز جهانی را دارد.”

پس از انتشار این نظرات، ارزش جفت ارز بیت کوین/ دلار آمریکا (BTC/USD)، پس از کاهش به پایین‌ترین سطح 27,215.55 دلار در جلسه روز جمعه، به 28,252.54 دلار افزایش یافت.

btcusd-daily-chart
نمودار روزانه جفت ارز بیت کوین/ دلار آمریکا (BTC/USD)

با نگاهی به نمودار روزانه جفت ارز بیت کوین/ دلار آمریکا، در می‌یابیم که این حرکت پس از خروج شاخص قدرت نسبی (RSI) از سقف قیمتی خود در 61.00 صورت گرفته است.

در حال حاضر، شاخص قدرت نسبی قیمت در 62.25 قرار دارد و سقف قابل مشاهده بعدی در نقطه 65.00 دیده می‌شود.

اگر شاخص به این نقطه برسد، احتمال زیادی وجود دارد که بیت کوین بالاتر از 28,500 دلار معامله شود.

اتریوم (ETH)

با وجودی که اتریوم (ETH) از سوی روگان مورد تحسین قرار نگرفته است، این رمز ارز نیز در ابتدای تعطیلات آخر هفته به سودهای نسبی دست یافت.

ارزش جفت ارز اتریوم/ دلار آمریکا (ETH/USD)، پس از کاهش به پایین‌ترین سطح 1,613.38 دلار در روز جمعه، با گذشت روز، به بالاترین حد روزانه 1,659.61 دلار رسید.

در زمان نگارش این گزارش، روند صعودی تا حدودی از بین رفته است، به طوری که دومین رمز ارز بزرگ جهان اکنون با قیمت 1,641.61 دلار معامله می‌شود.

ethusd-daily-chart
نمودار روزانه جفت ارز اتریوم/ دلار آمریکا (ETH/USD)

شاخص قدرت نسبی (RSI)  14 روزه اتریوم اکنون در نزدیکی نقطه مقاومت 50.00 قرار دارد، اما برخلاف بیت کوین (BTC)، هنوز نتوانسته است از این محدوده خارج شود.

در صورتی که در ساعات آینده این اتفاق بیفتد، گاوهای اتریوم احتمالاً یک بار دیگر برای رسیدن به سطح 1,700 دلار حرکت خواهند کرد.

آیا انتظار دارید مومنتوم صعودی در آخر هفته افزایش یابد؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیل تکنیکال بیت کوین و اتریوم: بازگشت ارزش بیت کوین به بالای 28,000 دلار بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.