اوضاع نفت در بحبوحه درگیری اسرائیل و حماس

افزایش 5.8 میلیون بشکه‌ای موجودی نفت خام
آنچه در این مقاله میخوانید

کارشناسان انرژی می‌گویند که درگیری اسرائیل و حماس بر بازار نفت احتمالا محدود خواهد بود، مشروط بر اینکه درگیری بیشتر تشدید نشود.

واندانا هاری، مدیر عامل Vanda Insights به CNBC گفت: ممکن است با باز شدن بازارها در روز دوشنبه شاهد افزایش شدید قیمت نفت خام باشیم.

به گفته تحلیلگران، اسرائیل و فلسطین هر دو بازیگر اصلی نفت نیستند، اما درگیری در یک منطقه کلیدی تولیدکننده نفت بسیار مهم است.

کارشناسان انرژی به CNBC گفتند که قیمت نفت خام ممکن است در روز دوشنبه شاهد افزایش باشد، اما تأثیر کلی درگیری حماس و اسرائیل به احتمال زیاد محدود خواهد بود.

اسرائیل دارای دو پالایشگاه نفت با ظرفیت ترکیبی تقریبا 300000 بشکه در روز است. به گفته اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA)، این کشور تولید نفت خام و میعانات گازی ندارد. داده‌های EIA نشان می‌دهد که سرزمین‌های فلسطین هیچ نفتی تولید نمی‌کنند.

مدیر عامل مشاور انرژی خاورمیانه گفت: تاثیر بر قیمت نفت محدود خواهد شد مگر اینکه شاهد گسترش سریع «جنگ» بین دو طرف به یک جنگ منطقه‌ای باشیم که در آن ایالات متحده و ایران و دیگر حامیان طرف‌ها مستقیماً درگیر شوند.

دیدگاه خود را درباره اوضاع نفت در بحبوحه درگیری اسرائیل و حماس بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.