تشکیل واحدی برای نظارت بر صرافی‌ها توسط پلیس هنگ کنگ و رگولاتور اوراق بهادار

تشکیل-واحدی-برای-نظارت-بر-صرافی‌ها-توسط-پلیس-هنگ-کنگ-و-رگولاتور-اوراق-بهادار
آنچه در این مقاله میخوانید

مقامات مجری قانون و رگولاتورهای مالی در هنگ کنگ برای شناسایی بهتر فعالیت‌های غیرقانونی در صرافی‌های رمز ارزها با یکدیگر همکاری کرده‌اند. این ابتکار که در پی اِعمال اقدام انضباطی علیه صرافی JPEX صورت گرفت، به دنبال بهبود هماهنگی بین سازمان‌های دولتی در تحقیقات مشابه در آینده است.

سازمان دیده‌بان مالی هنگ کنگ از تشکیل کارگروهی در مورد مبادلات رمز ارزها خبر داد

نیروی پلیس هنگ کنگ (HKPF) و کمیسیون اوراق بهادار و قراردادهای آتی (SFC) منطقه اداری ویژه چین در تلاش برای نظارت و بررسی فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط با پلتفرم‌های تجارت دارایی مجازی (VATP) یا صرافی‌های رمز ارزها، یک گروه کاری اختصاصی برای بهبود همکاری بین نهادهای مختلف ایجاد کرده‌اند.

کمیسیون اوراق بهادار و قراردادهای آتی روز چهارشنبه اعلام کرد که این واحد پس از برگزاری نشست سطح بالای این دو نهاد در 28 سپتامبر راه‌اندازی شده است. اعضای آن نماینده اداره جرائم تجاری نیروی پلیس هنگ کنگ، اداره جرایم امنیت سایبری و فناوری (Cyber Security and Technology Crime Bureau)، و دفتر تحقیقات و اطلاعات مالی (Financial Intelligence and Investigations Bureau) و همچنین بخش اجرا و بخش واسطه‌های کمیسیون اوراق بهادار و قراردادهای آتی هستند.

در بیانیه‌ای مطبوعاتی توضیح داده شده است که وظایف اصلی این گروه تسهیل به اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد فعالیت‌های مشکوک و نقض قوانین مربوط به پلتفرم‌های تجارت دارایی مجازی (VATP)، معرفی مکانیزم ارزیابی ریسک برای صرافی‌های رمز ارزها و افزایش هماهنگی و همکاری در تحقیقات مربوطه خواهد بود.

کریستوفر ویلسون (Christopher Wilson)، مدیر اجرایی کمیسیون اوراق بهادار و قراردادهای آتی (SFC)، گفت:

“ما همیشه برای روابط کاری خود با پلیس ارزش قائل بوده‌ایم و مشتاق همکاری بیشتر خود در به کارگیری تخصص و منابع مربوطه در مبارزه با پلتفرم‌های تجارت دارایی مجازی مشکل‌ساز و محافظت از منافع سرمایه‌گذاران هستیم.”

ایو چانگ (Eve Chung)، دستیار کمیسر پلیس، این پلتفرم مشترک را به عنوان ابزاری برای تسریع تبادل اطلاعات در پاسخ به چالش‌های مربوط به پلتفرم‌های تجارت دارایی مجازی توصیف کرد و افزود که اجرای آن به مقامات هنگ‌کنگ برای محافظت بهتر از عموم مردم کمک می‌کند.

این کارگروه در بحبوحه انجام تحقیقات در مورد صرافی رمز ارزهای JPEX تشکیل شده است که به تعلیق برخی از فعالیت‌های آن و بازداشت‌های متعدد منجر شد. این تحقیقات همچنین به افزایش اقدامات نظارتی بر کل بخش در زمانی منجر شد که هنگ کنگ با برداشتن گام‌هایی برای تبدیل شدن به یک مرکز اصلی برای دارایی‌های دیجیتال و کسب‌وکارهای مربوط به رمز ارزها، به دنبال احیای وضعیت خود به عنوان یک مرکز مالی جهانی است.

آیا فکر می‌کنید کارگروهی که توسط مقامات هنگ کنگ ایجاد شده است، مانع از فعالیت صرافی‌های ارزهای دیجیتال در منطقه می‌شود؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تشکیل واحدی برای نظارت بر صرافی‌ها توسط پلیس هنگ کنگ و رگولاتور اوراق بهادار بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.