آمادگی بانک کُره و بانک تسویه‌ بین‌المللی برای عمده‌فروشی ارز دیجیتال بانک مرکزی

بانک-کُره-و-بانک-تسویه‌-بین‌المللی-برای-عمده‌فروشی-ارز-دیجیتال-بانک-مرکزی-آماده-می‌شوند
آنچه در این مقاله میخوانید

بانک کُره و بانک تسویه بین المللی (BIS) خبر اجرای برنامه آزمایشی جدیدی را اعلام کرده‌اند که عملکرد ارز دیجیتال بانک مرکزی کره (CBDC) را بررسی می‌کند. این ارز دیجیتال به عنوان ابزاری برای بانک‌ها به منظور تسویه تراکنش‌های بین بانکی و صدور ارزهای دیجیتالی با پشتوانه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) عمل می‌کند و بسته به مورد، ممکن است تا حد ناچیزی پشتوانه داشته باشد.

بانک کره به دنبال آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی

بانک کُره خبر اجرای برنامه آزمایشی وسیع ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) را اعلام کرده است که کاربردها و کارایی چنین سیستمی را در موارد استفاده مختلف بررسی خواهد کرد. این ارز به گونه‌ای طراحی شده است که توسط بانک‌های تجاری و سایر موسسات مالی کنترل شود.

سیستم پیشنهادی که با همکاری و مشاوره بانک تسویه‌ بین‌المللی (BIS) طراحی شده است، به بانک‌های تجاری که در این برنامه آزمایشی ثبت‌نام کرده‌اند، اجازه می‌دهد تا انواع مختلف ارزهای دیجیتال (سپرده‌های توکن‌سازی‌شده و پول الکترونیکی) را با حمایت ارز دیجیتال این بانک به عنوان وثیقه صادر کنند. علاوه بر این، این ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) برای انجام تسویه بین بانکی نیز به کار می‌رود.

این برنامه آزمایشی همچنین ممکن است شامل برنامه‌های خارج از سیستم بانکی برای اجرای فوری تسویه دارایی‌های توکن‌سازی‌شده (مانند اعتبارات کربن)، با انجام تحویل و پرداخت به طور هم‌زمان باشد.

تکامل برنامه آزمایشی کُره و اهداف آن

این برنامه آزمایشی ادامه آزمایشات قبلی بانک کره با یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خرده‌فروشی است که بین ماه‌های جولای و دسامبر 2022 اجرا شد و شامل مشارکت 14 موسسه مالی بود. در حالی که این برنامه آزمایشی موفقیت‌آمیز تلقی می‌شد، بانک توضیح داد که در حال حاضر نیازی به معرفی ارز دیجیتال بانک مرکزی خرده‌فروشی به دلیل کارایی زیرساخت پرداخت توسعه‌یافته آن وجود ندارد.

علاوه بر این، این بانک به این نتیجه رسید که معرفی یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خرده‌فروشی منشأ مشکلات جدیدی در سیستم مالی خواهد بود و جایگاه بانک‌ها را در اقتصاد کره به خطر می‌اندازد و نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی را در کاربران بیدار می‌کند.

اهداف گوناگونی در پس این برنامه آزمایشی عمده‌فروشی ارز دیجیتال بانک مرکزی وجود دارد. با توجه به این که کُره‌ای‌ها به دلیل مشارکت در فعالیت‌های تجاری ارزهای دیجیتال شناخته شده‌اند، منحرف کردن آنها از ارزهای دیجیتال و جلب توجه آنها به جایگزین‌های ظاهراً مسئولانه‌تر یکی از این اهداف است. هدف دیگر افزایش کارایی توکن‌سازی و پرداخت از طریق یکپارچه‌سازی ارزهای دیجیتال است. آخرین هدف این است که این سیستم را در یک رویکرد دفتر کل یکپارچه بسیار بزرگتر که توسط بانک توسعه بین‌المللی (BIS) تعریف شده است، ادغام کنیم و از تکه تکه شدن و جداسازی سیستم جلوگیری نماییم.

فدرال رزرو نیویورک برنامه آزمایشی مشابهی را در ماه جولای انجام داد که با انتشار یک دلار دیجیتال عمده فروشی توکن‌سازی‌شده، نتایج مثبتی را برای استفاده از آن به عنوان ارز مورد استفاده در تسویه حساب بین بانکی و پرداخت‌های فرامرزی گزارش کرد.

نظر شما در مورد آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) آینده بانک کُره چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره آمادگی بانک کُره و بانک تسویه‌ بین‌المللی برای عمده‌فروشی ارز دیجیتال بانک مرکزی بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.