بانک مرکزی نیجریه گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر این که CBDC آن تهدیدی برای ثبات مالی است را رد کرد

بانک-مرکزی-نیجریه-گزارش‌های-رسانه‌ها-مبنی-بر-این-که-CBDC-آن-تهدیدی-برای-ثبات-مالی-است-را-رد-کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

بانک مرکزی نیجریه گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر این که سند 11 سپتامبر 2023 حاکی از آن است که ارز الکترونیکی نایرای (e-naira) نیجریه تهدیدی برای ثبات مالی است را رد کرده است. بانک مرکزی گفت که احساس می‌کند مجبور است “گزارش‌ها را شفاف کند تا اطمینان حاصل شود که سوء‌تفاهم ایجاد نمی‌شود.”

این سند “درکی عمیق از ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی” را ارائه می‌دهد

بانک مرکزی نیجریه (CBN) گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر این که ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور (CBDC) معروف به e-naira، تهدیدی برای ثبات مالی است را رد کرد. در بیانیه‌ای که در 9 اکتبر منتشر شد، این بانک پیشنهاد کرد که نویسندگان این گزارش‌ها درک درستی از بخش‌هایی از پیشگفتار در سند اخیرا منتشر شده خود ندارند.

عنوان این سند – یا به قول بانک مرکزی نیجریه “کتاب” – اقتصاد ارزهای دیجیتال: کتاب خواندن است. در پیشگفتار آن، بانک مرکزی این کتاب را به عنوان تلاشی برای ارائه درک عمیق از ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)، به طور کلی و به طور خاص، عملکرد e-naira توصیف می‌کند. در ادامه پیشگفتار آمده است که این کتاب همچنین “مسائل و چالش‌های اجرا و پذیرش” را به دقت مورد بررسی قرار می‌دهد.

در همین حال، بر اساس بیانیه بانک مرکزی نیجریه (CBN)، به نظر می‌رسد که بانک از یکی از گزارش‌های رسانه‌ای که از متن کتاب در صفحات 106 تا 111 برای حمایت از این ادعا استفاده کرده که اجرای ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد، ناراحت شده است. به طور خاص، بانک مرکزی نیجریه ظاهراً به این دلیل ناراحت است که گزارش مورد بحث نگرانی‌هایی را در مورد این که ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) ممکن است تهدیدی برای ثبات مالی باشد، برانگیخته است.

بانک مرکزی نیجریه اظهار داشت:

“رابطه تلویحی قانع کننده نیست. در روال عادی کارها، بانک مرکزی نیجریه به مسائل مربوط به تفسیر اخبار وارد نمی‌شود؛ با این حال، ما مجبوریم گزارش‌ها را به گونه‌ای شفاف‌سازی کنیم که اطمینان حاصل کنیم که سوء‌تفاهم ایجاد نمی‌شود.”

بانک مرکزی نیجریه بیانیه خود را با گفتن این نکته به کاربران e-naira پایان داد که برای تغییرات و اصلاحات بیشتر در ارز دیجیتال بانک مرکزی که هدف از آنها بهبود تجربه کاربران است، آماده شوند. این بانک همچنین به مردم نیجریه گفته است که “از این فناوری برای شمول مالی بیشتر استفاده کنند”.

نظر شما در مورد دیدگاه بانک مرکزی نیجریه در مورد این گزارش‌ها چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بانک مرکزی نیجریه گزارش‌های رسانه‌ها مبنی بر این که CBDC آن تهدیدی برای ثبات مالی است را رد کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.