جیم راجرز، سرمایه‌گذار مشهور، درباره پایان سلطه دلار آمریکا هشدار می‌دهد

jim-rogers-yuan-usd
آنچه در این مقاله میخوانید

جیم راجرز (Jim Rogers)، سرمایه‌گذار کهنه‌کار، که صندوق کوانتوم (Quantum Fund) را همراه با جورج سوروس (George Soros)، سرمایه‌گذار میلیاردر، تأسیس کرد، هشدار خود را درباره پایان سلطه دلار آمریکا تکرار کرد. او تاکید کرد: “می‌دانم که دوران دلار آمریکا رو به پایان است. هیچ ارزی برای همیشه در اوج باقی نمانده است.” جیم راجرز همچنین افزود که تنها ارزی که پتانسیل جایگزینی دلار را به عنوان ارز ذخیره جهان دارد، یوان چین است.

هشدار جیم راجرز در مورد پایان سلطه دلار آمریکا

جیم راجرز، سرمایه‌گذار کهنه‌کار، در مصاحبه‌ای با Nomad Capitalist که در 1 اکتبر منتشر شد، موضوعات مختلفی از جمله پایان سلطه دلار آمریکا و ارزهای جایگزین آن را مورد بحث قرار داد. راجرز شریک تجاری سابق جورج سوروس است که از بنیانگذاران صندوق کوانتوم و مدیر صندوق سوروس بوده است.

راجرز ضمن اعتراف به این که او دارای دلارهای زیادی است، تاکید کرد:

“من می‌دانم که دوران دلار آمریکا رو به پایان است. هیچ ارزی برای همیشه در اوج باقی نمانده است – در بیش از 100-150 سال گذشته، هیچ ارزی در تاریخ برای همیشه در بالاترین سطح باقی نمانده است.”

این سرمایه‌گذار مشهور در حالی که تاکید می‌کند که “می‌تواند ببیند دوران دلار آمریکا در حال پایان است”، اظهار داشت:

“من در حال حاضر ارز دیگری به جز ارز چین را نمی‌بینم که بتواند با دلار آمریکا رقابت کند.”

با این حال، راجرز توضیح داد که یوان چین یک “ارز مسدود شده” است و تاکید کرد که “شما نمی‌توانید آن را مانند یورو یا دلار بخرید و بفروشید.” او افزود که تا زمانی که چین “به طور کامل ارز خود را در دسترس قرار ندهد”، رنمینبی نمی‌تواند به عنوان ارز ذخیره جهانی، جایگزین دلار آمریکا شود.

راجرز خاطرنشان کرد که چین به آرامی ارز خود را توسعه داده است. این سرمایه‌گذار باسابقه ادامه داد: “آنها این کار را انجام می‌دهند. آنها 20 سال است که این کار را انجام می‌دهند، اما اگر از من بپرسید، کافی نیست. با این حال، این تنها ارزی است که می‌توانم انتظار داشته باشم که روزی بتواند با دلار آمریکا رقابت کند. امیدوارم چیز دیگری پیش بیاید اما هنوز چیزی مشخص نیست.”

راجرز همچنین این نگرانی را مطرح کرد که ایالات متحده اکنون بزرگترین بدهکار در تاریخ جهان است. او گفت: “هیچ کشوری به اندازه ما بدهکار نبوده است.”

این سرمایه گذار کهنه کار مدتی است که درباره پایان سلطه دلار آمریکا هشدار داده است. در ماه جولای، او هشدار داد که با کاهش بیشتر ارزش دلار، ایالات متحده متضرر خواهد شد. او همچنین پیش از این، بدترین بازار نزولی در طول زندگی‌اش را پیش‌بینی کرده بود و انتظار داشت که ایالات متحده با بدترین رکودی که دیده است، مواجه شود.

آیا با دیدگاه جیم راجرز، سرمایه گذار کهنه کار، موافق هستید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره جیم راجرز، سرمایه‌گذار مشهور، درباره پایان سلطه دلار آمریکا هشدار می‌دهد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.