رئیس دارایی ژاپن در مورد تضعیف مجدد ین هشدار داد

رئیس دارایی ژاپن در مورد تضعیف مجدد ین هشدار داد
آنچه در این مقاله میخوانید

شونیچی سوزوکی وزیر دارایی ژاپن روز جمعه هشداری به سرمایه‌گذاران ارسال کرد و گفت که به همتایان خود در گروه 20 گفته است که مواردی وجود خواهد داشت که در بازارهای ارز پاسخ‌های مناسبی باید به آن داده شود.

اشتهای ژاپن برای مداخله برای تقویت ین اخیراً مورد توجه معامله‌گران قرار گرفته است. این ماه به دلیل افزایش بازدهی ایالات متحده، ین تحت فشار قرار گرفته است و افزایش بیش از حد انتظار در اطلاعات قیمت مصرف‌کننده در روز پنجشنبه دوباره باعث تضعیف ین شد.

ارزش پول ژاپن در برابر دلار در سال جاری بیش از 12 درصد کاهش یافته است زیرا اختلاف نرخ بهره با ایالات متحده همچنان گسترده است. فدرال رزرو برای مهار تورم نرخ‌ها را افزایش داده است در حالی که بانک ژاپن متعهد شده است به تسهیل پولی ادامه دهد.

بلافاصله پس از سوزوکی، یک مقام ارشد وزارت دارایی ژاپن به خبرنگاران گفت که سوزوکی تلاشی برای ارسال هشدار به بازارها نداشته است. او گفت که اظهارات سوزوکی با هدف تأیید این موضوع است که با توجه به تحولات اخیر بازار، تغییری در موضع در مورد مسائل ارزی وجود ندارد.

این مقام همچنین گفت که ژاپن در صورت وجود تحرکات بیش از حد در ین اقدام خواهد کرد.

دیدگاه خود را درباره رئیس دارایی ژاپن در مورد تضعیف مجدد ین هشدار داد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.