پیش‌بینی پیتر شیف در مورد عدم افزایش نرخ بهره در بحبوحه جنگ در خاورمیانه

پیش‌بینی-پیتر-شیف-در-مورد-عدم-افزایش-نرخ-بهره-در-بحبوحه-جنگ-در-خاورمیانه
آنچه در این مقاله میخوانید

پیتر شیف (Peter Schiff)، اقتصاددان، حمله به اسرائیل را با حملات 11 سپتامبر مقایسه کرد و آن را “آغاز یک وضعیت بد” نامید. او به عوامل متعددی که اقتصاد ایالات متحده را تضعیف می‌کند، اشاره کرد و آن را “از لحاظ ساختاری ضعیف” توصیف نمود. این اقتصاددان تاکید کرد: “آمریکا حتی نمی‌تواند از پس صلح برآید. مطمئناً نمی‌تواند از عهده مخارج جنگ برآید.” او با هشدار در مورد این که سیاست‌های فدرال رزرو می‌تواند باعث ایجاد “تورم ناپایدار، سقوط ارزش دلار، اوراق قرضه و اقتصاد شود”، تاکید کرد: “وقوع بحران حتمی است!”

به گفته پیتر شیف، وقوع بحران حتمی است

پیتر شیف، اقتصاددان و حامی سرمایه‌گذاری در طلا، در مورد تعدادی از موضوعات تأثیرگذار بر اقتصاد ایالات متحده، شامل پیامدهای اقتصادی احتمالی جنگ در خاورمیانه، در پلتفرم رسانه اجتماعی X و در پادکست خود که دوشنبه به صورت زنده پخش شد، صحبت کرد.

این اقتصاددان درباره حمله به اسرائیل توضیح داد: “این حمله به اسرائیل مانند حملات 11 سپتامبر است.” او افزود: “آمریکا پس از حملات 11 سپتامبر چه کرد؟ ما تنها بی‌اعتنا از کنار آن رد نشدیم، نه. ما “جنگ علیه ترور” را پشت سر گذاشتیم، ما با همه نوع رویداد مواجه شدیم. و سپس به عراق رفتیم، در آنجا صدام حسین را گرفتیم، اگرچه او هیچ ارتباطی با حملات 11 سپتامبر نداشت. به هر حال ما همچنان به جنگ علیه عراق کشیده شدیم.”

شیف پس از حملات 11 سپتامبر تاکید کرد: “این طور نبود که تازه تمام شود. این آغاز بسیاری از اتفاقات بود.” این حامی سرمایه‌گذاری در طلا اظهار داشت:

“بنابراین، من فکر می کنم که متاسفانه، این شروع یک وضعیت بد است.”

او ادامه داد: “هیچ یک از اینها در کوتاه‌مدت جالب نخواهد بود. همه این موارد مشکل‌ساز خواهد بود و منطقه را بی ثبات می‌کند. در حال حاضر، تنش زیادی در آنجا وجود دارد.”

شیف تشریح کرد: “همه تأثیری را که در اینجا خواهیم دید، دست کم می‌گیرند. اول از همه، جنگ هزینه‌بر است. آن‌ها هزینه می‌کنند. آنها به قیمت جان غیرنظامیان و کاهش تولید هزینه می‌کنند، تا جایی که ما باید از منابع در جهت تامین هزینه‌های آن استفاده کنیم. هر اقتصاددان کینزی که سعی می‌کند به شما بگوید که این روند خوب است چون تولید ناخالص داخلی (GDP) را افزایش می‌دهد، باز هم نمی‌داند درباره چه چیزی صحبت می‌کند.”

شیف ضمن اشاره به این که “جنگ گران است”، تأکید کرد که “حتی بدون جنگ، ما ورشکسته‌ایم”. او افزود:

“هر اتفاقی که در آنجا با اسرائیل بیفتد، بر ما تاثیر می‌گذارد. ما بودجه آن را تأمین خواهیم کرد. این کار کسری بودجه ما را افزایش می‌دهد، محرک‌های مالی بیشتر که تورم‌زا است، و منجر به کسری بودجه بیشتر و چاپ پول بیشتر می‌شود – همه اینها اکنون مشکل را تشدید می‌کنند.”

به طور کلی، این اقتصاددان هشدار داد: “همه این عوامل اقتصاد ایالات متحده را تضعیف می‌کند و من فکر می‌کنم که از نظر ساختاری ضعیف است.” او تاکید کرد: “آن چه اکنون در خاورمیانه، با اسرائیل، فلسطینی‌ها و ایران روی می‌دهد، به طور بالقوه همه مشکلات را تشدید می‌کند. منظورم این است که ما نمی‌توانیم از عهده مخارج صلح بربیاییم، چه برسد به جنگ.”

علاوه بر این، شیف انتظار ندارد که فدرال رزرو نرخ‌های بهره را بیشتر افزایش دهد و اظهار داشت: “ما در خاورمیانه در حال جنگ هستیم؛ بنابراین، فدرال رزرو نمی‌تواند با این همه عدم اطمینان موجود در خارج، نرخ بهره را افزایش دهد. و شاید مجبور شوند نرخ‌ها را کاهش دهند.”

روز چهارشنبه، او در پلتفرم X نوشت: “آن چه در مورد نرخ بهره “بالاتر، برای مدت طولانی‌تر” در نظر گرفته نشده این است که در واقع این نرخ “بالاترین نرخ در تمام دوران‌ها است. روزهای سیاست نرخ سود صفر به پایان رسیده است.” او در ادامه، اظهار داشت:

“اگر آنها برگردند، می‌توانند باعث ایجاد “تورم ناپایدار، سقوط ارزش دلار، اوراق قرضه و اقتصاد شوند. در هر صورت، وقوع بحران حتمی است!”

هشدارهای مکرر شیف شامل وقوع یک بحران عظیم، عجله برای فاصله گرفتن از دلار آمریکا و پیامدهای وخیم ناشی از سیاست‌های فدرال رزرو است. او قاطعانه عقیده دارد که سقوط ارزش دلار آمریکا نزدیک است و بحران مالی شدیدتری را نسبت به آن چه در سال 2008 روی داد، پیش‌بینی می‌کند. او همچنین با اشاره به این که هر اثری با تسهیل کمّی فدرال رزرو بیش از حد جبران خواهد شد، گفت: “اکنون، افزایش نرخ بهره در آینده بی‌معنی است.”

نظر شما در مورد هشدارهای پیتر شیف چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پیش‌بینی پیتر شیف در مورد عدم افزایش نرخ بهره در بحبوحه جنگ در خاورمیانه بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.