گزارش روزانه بازار فارکس 18 اکتبر 2023

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-18-اکتبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش فارکس امروز می‌خوانید:

  • پس از بمباران بیمارستانی در غزه، اجلاس اردن لغو شد. قیمت نفت افزایش یافت و بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) به بالاتر از 88 دلار در هر بشکه افزایش یافت.
  • شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) مربوط به کل کالاهای ماه سپتامبر در انگلیس 6.7 درصد نسبت به سال گدشته (اتفاق نظر 6.6 درصد نسبت به سال گذشته) افزایش یافت.
  • همراه با افزایش خرده‌فروشی، تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه سوم چین از اتفاق نظر 4.5 درصد نسبت به سال گذشته فراتر رفت و به 4.9 درصد رسید.

اخبار بازار

  • پس از بمباران بیمارستانی در غزه که صدها کشته برجای گذاشت، نشست اردن بین سران کشورهای اردن، آمریکا، مصر و فلسطین لغو شد. با این حال، جو بایدن به برنامه خود برای دیدار امروز از اسرائیل ادامه خواهد داد و اظهار داشت که تیم امنیت ملی وی به جمع‌آوری اطلاعات درباره آن چه دقیقاً رخ داده است، ادامه خواهد داد. مقامات محلی، اسرائیل را مقصر دانستند، در حالی که ارتش اسرائیل شبه‌نظامیان جهاد اسلامی را مقصر می‌دانند. این درگیری همچنان بر بازار نفت تأثیر می‌گذارد و پس از تشدید درگیری‌ها، بهای نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) به بالاتر از 88 دلار در هر بشکه رسید.
  • شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) مربوط به کل کالاهای ماه سپتامبر در انگلیس 6.7 درصد نسبت به سال گدشته (اتفاق نظر 6.6 درصد نسبت به سال گذشته) افزایش یافت. شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) کالاهای غیر خوراکی نیز 0.1 درصد بالاتر از اتفاق نظر 6.1 درصد نسبت به سال گذشته بود. برآوردها نشان می‌دهند که تورم در انگلیس ثابت مانده است و از نرخ‌های بالاتر برای مدت طولانی‌تر پشتیبانی می‌کند. تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) ادعای خود را مبنی بر این که بانک انگلیس (BoE) چرخه افزایش نرخ‌های خود را به پایان رسانده است، تکرار می‌کند، چون داده‌های منتشر شده چندان قابل توجه نبود و مطابق با پیش‌بینی 6.9 درصد نسبت به سال گذشته MPR در ماه آگوست باقی می‌ماند.
  • با افزایش 0.14 درصدی ارزش جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD)، ارزش پوند امروز صبح افزایش یافت و با 1.2195 معامله شد (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه سوم چین از اتفاق نظر 4.5 درصد نسبت به سال گذشته فراتر رفت و به 4.9 درصد رسید. تولید صنعتی و خرده‌فروشی در ماه سپتامبر نیز به ترتیب، با رسیدن به 4.5 درصد و 5.5 درصد نسبت به سال گذشته قوی‌تر از انتظارات 4.4 درصد و 4.9 درصد بود. روند صعودی چشمگیر در تولید ناخالص داخلی (GDP) میزان رشد را به 5.2 درصد در 9 ماه اول سوق می‌دهد، که بالاتر از هدف کل سال دولت در حدود 5.0 درصد است. با این حال، تیم تحقیقاتی ما برخی اختلافات در داده‌ها، مانند رقم 1.3 درصد مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) که تنها حاکی از رشد سالانه 4.6 درصد است، را نشان می‌دهد. به طور کلی، پیش‌بینی تولید ناخالص داخلی چین برای سال 2023 را از 4.5 درصد به 5.1 درصد در سال افزایش می‌دهیم، اما رقم 2024 را روی 4 درصد نگه می‌داریم.
  • پس از انتشار داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP)، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ رنمینبی یوان چین (USD/CNH) امروز صبح کاهش یافته است و در حال حاضر در 7.3155 معامله می‌شود (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس 18 اکتبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.