رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم چین بیش از انتظارات

رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم چین بیش از انتظارات
آنچه در این مقاله میخوانید

داده‌ها نشان داد که اقتصاد چین در سه ماهه سوم اندکی بیشتر از حد انتظار رشد کرده است، زیرا محرک‌های پولی پایدار و بهبود مصرف محلی تا حدودی به جبران ضعیف تقاضای خارج از کشور و رکود در بازار املاک کمک کرده است.

داده‌های اداره ملی آمار نشان می‌دهد که تولید ناخالص داخلی (GDP) با نرخ سالانه در سه ماه منتهی به 30 سپتامبر 4.9 درصد رشد داشته است. این قرائت بیش از انتظارات 4.4 درصد بود، اما ضعیف‌تر از قرائت سه ماهه قبل از 6.3 درصد بود.

بر اساس سه ماهه، تولید ناخالص داخلی در سه ماهه سوم نسبت به فصل دوم 1.3 درصد رشد کرد که از انتظارات برای رشد 1 درصدی پیشی گرفت.

این داده‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که دولت چین در سه ماه گذشته مجموعه‌ای از اقدامات محرک پولی، عمدتاً کاهش نرخ بهره و تداوم تزریق نقدینگی توسط بانک خلق چین را اجرا کرد.

مخارج داخلی در طول سه ماهه افزایش یافته است، در حالی که به نظر می‌رسد انقباض در فعالیت‌های تولیدی به پایین‌ترین حد خود رسیده است. اما هزینه‌های مصرف‌کننده همچنان بسیار پایین‌تر از سطح قبل از کووید (COVID) باقی مانده است.

رکود در بازار املاک نیز بر رشد تاثیر گذاشته است، به خصوص که فروش مسکن ضعیف باقی مانده است و بزرگترین توسعه‌دهندگان املاک چین با یک نکول در مقیاس بزرگ مواجه شده‌اند.

با این حال، سایر شاخص‌های اقتصادی نشانه‌هایی از بهبود را تا ماه سپتامبر نشان می‌دهند، زیرا تولید صنعتی و خرده‌فروشی هر دو بیش از حد انتظار در ماه رشد کرده‌اند.

دیدگاه خود را درباره رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم چین بیش از انتظارات بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.