جهش بهای نفت با تلاش ایران برای تحریم اسرائیل

جهش-بهای-نفت-با-تلاش-ایران-برای-تحریم-اسرائیل
آنچه در این مقاله میخوانید

با وخیم‌تر شدن موضع ایران علیه اسرائیل پس از انفجار در بیمارستانی در غزه که تلاش‌های دیپلماتیک برای مهار درگیری‌های خاورمیانه را پیچیده کرد، قیمت نفت بیش از 3 درصد افزایش یافت و ارزش سهام سقوط کرد.

ایران خواستار تحریم اسرائیل شد

ارزش قراردادهای شاخص S&P 500 به میزان 4 درصد سقوط کرد و شاخص Stoxx 600 اروپا نیز 0.6 درصد کاهش یافت. روند افزایش بهای نفت خام پس از آن تسریع شد که وزیر خارجه ایران، از صادرکنندگان بزرگ نفت، خواستار تحریم اسرائیل شد. پس از آن که سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری روی دارایی‌های امن روی آوردند، قیمت طلا نیز افزایش یافت.

پس از این که شرکت یونایتد ایرلاینز هولدینگ (United Airlines Holdings Inc) در مورد تأثیر احتمالی سود شدید ناشی از تعلیق پروازها به تل آویو هشدار داد، ارزش سهام این شرکت در معاملات پیش از بازار 6 درصد سقوط کرد که به کاهش ارزش سهام سایر شرکت‌ها منجر شد. ارزش سهام شرکت چیپ میکر انویدیا (Chipmaker Nvidia Corp) با کاهش 1.6 درصدی مواجه شد و رکود 4.7 درصدی خود در جلسه قبل را افزایش داد.

جو بایدن (Joe Biden)، رئیس جمهور ایالات متحده، روز چهارشنبه، ساعاتی پس از انفجار بیمارستانی در غزه که صدها کشته برجای گذاشت و باعث فرو رفتن منطقه در هرج و مرج شد، در اسرائیل با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اسرائیل، دیدار کرد. سران کشورهای اردن، مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین نشست خود با بایدن را که قصد داشت از این سفر برای تقویت تعهد آمریکا به اسرائیل استفاده کند، لغو کردند.

جین فولی (Jane Foley)، رئیس استراتژی تبادلات خارجی در رابوبانک (Rabobank)، گفت:

“خطر تشدید تنش‌ها به دلیل انتشار آخرین گزارش‌های خبری در مورد بمب‌گذاری در بیمارستان غزه افزایش یافته است. در هر بحران آشکاری، می‌توان انتظار داشت که رویکرد ریسک‌گریزی افزایش یابد.”

در همین حال، معامله‌گران داده‌هایی را که نشان می‌دهد تورم در انگلیس فراتر از پیش‌بینی‌ها بود را بررسی کردند که احتمال افزایش بیشتر نرخ‌ها از سوی بانک انگلیس را افزایش داد. بازده ده ساله انگلیس برای سومین روز متوالی افزایش یافت و با شش واحد افزایش به 4.58 درصد رسید. ارزش پوند 0.2 درصد افزایش یافت و به 1.22 دلار رسید.

در آسیا، شاخص توسعه‌دهندگان املاک چین به پایین‌ترین سطح از سال 2009 رسیده است و شرکت سازنده چینی Country Garden Holdings اعلام کرده که در پرداخت بدهی‌های خود دچار قصور شده است.

در میان سایر محرک‌ها، ارزش سهام شرکت ASML Holding NV، با ارزش‌ترین شرکت فناوری اروپا، پس از کاهش سفارشات در سه ماهه سوم، 1.7 درصد کاهش یافت.

در حالی که توجه زیادی به خاورمیانه معطوف شده است، امروز روز بزرگی برای درآمدهای ایالات متحده است که برای آگاهی از وضعیت اقتصاد و خطرات ناشی از رکود اقتصادی مورد مطالعه قرار خواهد گرفت.

نظر شما در مورد درخواست ایران برای تحریم اسرائیل و تاثیر آن بر بهای نفت و سهام چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره جهش بهای نفت با تلاش ایران برای تحریم اسرائیل بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.