رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده: هوش مصنوعی می‌تواند در دهه آینده بحران مالی ایجاد کند

هوش-مصنوعی-می‌تواند-در-دهه-آینده-بحران-مالی-ایجاد-کند
آنچه در این مقاله میخوانید

گری جنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، هشدار داد که هوش مصنوعی (AI) می‌تواند جرقه بحران مالی در دهه آینده را ایجاد کند. رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار با اشاره به این که این نگرانی را در هیئت ثبات مالی و در شورای نظارت بر ثبات مالی مطرح کرده است، تاکید کرد: “من فکر می‌کنم که این مسئله واقعا چالشی مهم در زمینه مقررات است.”

هشدار گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار در مورد هوش مصنوعی

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، در مصاحبه‌ای با فایننشال تایمز که روز دوشنبه منتشر شد، هشدار داد که بدون اقدام نظارتی فوری، بحران مالی ناشی از هوش مصنوعی (AI) در دهه آینده تقریباً اجتناب‌ناپذیر است.

جنسلر اظهار داشت:

“صراحتاً این چالشی سخت است. پرداختن به موضوع ثبات مالی سخت است چون بیشتر مقررات ما در مورد موسسات خاص، بانک‌های خاص، صندوق‌های بازار پول خاص، و کارگزاران خاص هستند. این مسئله تنها در ماهیت کاری نهفته است که ما انجام می‌دهیم.”

رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) توضیح داد که حتی اگر اقدامات نظارتی فعلی به‌روز شود، “هنوز نمی‌توانند این مسئله را مورد بررسی قرار دهند.” او هشدار داد:  “اگر همه به یک مدل پایه تکیه کنند و مدل پایه نه بر مبنای ارتباط دلال-فروشنده، بلکه بر اساس یکی از شرکت‌های بزرگ فناوری باشد… و مگر ما چند ارائه دهنده ابر [که تمایل دارند هوش مصنوعی را به عنوان یک سرویس ارائه دهند] در این کشور داریم؟”

جنسلر فاش کرد: “من این موضوع را در هیئت ثبات مالی مطرح کردم. من آن را در شورای نظارت بر ثبات مالی مطرح کرده‌ام. من فکر می کنم که این مسئله واقعا چالشی مهم در زمینه مقررات است.”

وال استریت هوش مصنوعی را در عملکردهای مختلف تلفیق کرده است که شامل مشاوران رباتیک، رویه‌های ورود حساب و برنامه‌های کارگزاری می‌شود. جنسلر نگران پتانسیل رفتار گله‌ای در میان نهادهای متکی به مدل‌های داده‌ای یکسان است. او نگران است که چنین رفتاری ممکن است ثبات مالی را به خطر بیندازد و به عنوان یک کاتالیزور برای بحران بعدی عمل کند.

رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) هشدار داد:

“من فکر می‌کنم که در آینده با یک بحران مالی مواجه خواهیم شد.”

این اولین بار نیست که جنسلر در مورد هوش مصنوعی هشدار می‌دهد. در ماه آگوست، او گفت که هوش مصنوعی آماده است تا بحران‌های مالی آینده را هدایت کند. با این وجود، او معتقد است که “هوش مصنوعی به طور قابل توجهی روند تغییر علم، فناوری و تجارت را ادامه خواهد داد.”

نظر شما در مورد هشدار گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مورد هوش مصنوعی و بحران‌های مالی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده: هوش مصنوعی می‌تواند در دهه آینده بحران مالی ایجاد کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.