اقتصاد چین در چرخه بهبود

اقتصاد چین در چرخه بهبود
آنچه در این مقاله میخوانید

پان گونگ‌شنگ، رئیس بانک خلق چین در گزارشی که روز شنبه منتشر شد، گفت: چین بهبود اقتصادی پایدار را با تمرکز بر افزایش تقاضای داخلی و در عین حال دفع ریسک‌های مالی ترویج خواهد کرد.

پان گفت: بانک مرکزی سیاست‌های خود را دقیق‌تر و قوی‌تر خواهد کرد و در عین حال مؤسسات مالی را برای کاهش نرخ‌های واقعی وام‌دهی و کاهش هزینه‌های تأمین مالی برای شرکت‌ها و افراد راهنمایی می‌کند.

پان در گزارشی که اولویت‌های کوتاه‌مدت مقامات را تشریح و به مجلس ارائه شد، گفت: تلاش‌هایی برای فعال‌سازی بازار سرمایه و افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران انجام خواهد شد.

پان متعهد شد تعدیل سیاست‌های کلان را در پاسخ به تغییرات در وضعیت اقتصادی، تقویت موثر نظارت مالی، تمرکز بر گسترش تقاضای داخلی، تقویت اعتماد و جلوگیری از خطرات، و ارتقای بهبود پایدار در اقتصاد اجرا کند.

اقتصاد چین در سه ماهه سوم با سرعتی سریع‌تر از حد انتظار رشد کرد، در حالی که مصرف و فعالیت صنعتی در ماه سپتامبر نیز روند صعودی را شگفت‌زده کرد، که نشان می‌دهد تداوم سیاست‌های اخیر به تقویت بهبودی آزمایشی کمک می‌کند.

پان همچنین در این گزارش گفت که چین ریسک پیش‌فرض اوراق قرضه شرکت‌های بزرگ املاک و مستغلات را برطرف می‌کند، از سرایت ریسک در بازارهای سهام، اوراق قرضه و ارز خارجی جلوگیری می‌کند و عملکرد پایدار بازارهای مالی را تضمین می‌کند.

دیدگاه خود را درباره اقتصاد چین در چرخه بهبود بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.