تحلیل تکنیکال بیت کوین و اتریوم: کاهش نسبی ارزش بیت کوین و اتریوم

تحلیل-تکنیکال-بیت-کوین-و-اتریوم
آنچه در این مقاله میخوانید

همچنان که فعالان بازارها نسبت به احتمال تایید ETF خوشبین بودند، بیت کوین در ابتدای تعطیلات آخر هفته در حدود 30,000 دلار معامله شد. این مهم‌ترین موضوع هفته بوده است و بسیاری در این فکر هستند که با انتشار چنین اخباری، بازارهای رمز ارزها تا چه میزان رشد می‌کنند. ارزش اتریوم نیز از بالاترین سطح ثبت شده در روز جمعه سقوط کرد.

بیت کوین (BTC)

همچنان که بخشی از گاوها به دنبال تصاحب سود در این هفته بودند، ارزش بیت کوین در روز شنبه کمی پایین‌تر از سطح 30,000 دلار بود.

ارزش جفت ارز بیت کوین/ دلار آمریکا (BTC/USD)، پس از رسیدن به بالاترین سطح 30,104.09 دلار در روز جمعه، در جلسه امروز به پایین‌ترین سطح فعلی 29,816.64 دلار سقوط کرد.

با وجود این کاهش قیمت، ارزش بزرگترین رمز ارز جهان همچنان بالاتر از پایین‌ترین سطح دیروز یعنی 29,376.12 دلار باقی مانده است.

btcusd-daily-chart
نمودار روزانه جفت ارز بیت کوین/ دلار آمریکا (BTC/USD)

کاهش مومنتوم در حالی اتفاق می‌افتد که شاخص قدرت نسبی (RSI) با رسیدن به نرخ فعلی 73.17، همچنان در محدوده اشباع خرید باقی مانده است.

این بالاترین نقطه‌ای است که این شاخص از ماه فوریه تاکنون به آن رسیده است و برخی از معامله‌گران را در مورد عقب‌نشینی احتمالی قیمت نگران کرده است.

اگر این اتفاق در روزهای آینده رخ دهد، خرس‌ها احتمالاً به دنبال پایین آوردن قیمت بیت کوین به سطح 29,000 دلار هستند که به نظر می‌رسد پایین‌ترین سطح بعدی قابل مشاهده باشد.

اتریوم (ETH)

ارزش اتریوم (ETH) نیز در ابتدای تعطیلات آخر هفته کاهش یافت؛ با این حال، بالاتر از سطح 1,600 دلار باقی ماند.

ارزش جفت ارز اتریوم/ دلار آمریکا (ETH/USD) در اوایل روز به پایین‌ترین سطح خود در 1,593.45 دلار سقوط کرد؛ با وجود این، گاوها پس از آن قیمت را به بالاترین سطح 1,610.11 دلار رساندند.

به طور کلی، به نظر می‌رسد با کاهش امروزی یک پیت استاپ احتمالی تا این نقطه، معامله‌گران اتریوم همچنان پایین‌ترین سطح بلندمدت 1,650 دلاری خود را هدف قرار می‌دهند.

ethusd-aily-chart
نمودار روزانه جفت ارز اتریوم/ دلار آمریکا (ETH/USD)

بر خلاف آن چه در مورد بیت کوین گفته شد، شاخص قدرت قیمت اتریوم هنوز به مرز اشباع خرید نرسیده است و در حال حاضر در 51.76 قرار دارد.

این مقدار کمی بالاتر از سقف 50.00 قرار دارد، و نقطه مقاومت محکم بعدی در اطراف محدوده 60.00 دیده می‌شود.

در صورتی که گاوها برای رسیدن به این نقطه فشار بیاورند، اتریوم تقریباً بالاتر از 1,650 دلار معامله خواهد شد.

آیا انتظار دارید اتریوم ماه را بالاتر از 1,650 دلار به پایان برساند؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیل تکنیکال بیت کوین و اتریوم: کاهش نسبی ارزش بیت کوین و اتریوم بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.