مدیرعامل مایکروسافت: راه‌حل‌های مشتریان با هوش مصنوعی یکپارچه می‌شوند

مدیرعامل-مایکروسافت-راه‌حل‌های-مشتریان-با-هوش-مصنوعی-یکپارچه-می‌شوند
آنچه در این مقاله میخوانید

ساتیا نادلا (Satya Nadella) در گزارش سالانه‌ای، برنامه‌های مایکروسافت برای هوش مصنوعی را تشریح کرد که شامل ادغام هوش مصنوعی و کوپایلت (Copilot) آن در “پرکاربردترین محصولات” شرکت است.

به نظر می‌رسد که مایکروسافت آماده است تا هوش مصنوعی (AI) را به طور همه‌جانبه اجرا کند و ساتیا نادلا، رئیس و مدیر عامل شرکت، قصد دارد هوش مصنوعی را با تمام راه‌حل‌های مشتری خود و هر لایه از زیرساخت‌های فناوری (tech stacks) ادغام نماید.

این شرکت با مشارکت OpenAI و کوپایلت هوش مصنوعی تلفیق شده با مرورگر وب، به عنوان نمونه‌های کلیدی آن، چندین بازی مهم هوش مصنوعی را در سال 2023 طراحی کرده است.

نادلا در گزارش سالانه‌ای که در ۱۹ اکتبر از طریق لینکدین (LinkedIn)– یکی از پلتفرم‌های متعلق به مایکروسافت که اخیراً دستیار هوش مصنوعی را راه‌اندازی کرده است – به اشتراک گذاشت، تأکید کرد که “نسل بعدی هوش مصنوعی هر دسته نرم‌افزار و هر کسب‌وکاری، از جمله کسب‌وکار خود ما، را تغییر خواهد داد”.

“هر حوزه راه‌حل مشتری و هر لایه از زیرساخت‌های فناوری ما دوباره برای عصر هوش مصنوعی تصور می‌شود. و این دقیقاً همان کاری است که ما قبلاً شروع به انجام آن کرده‌ایم.”

نادلا که در مورد کوپایلت هوش مصنوعی شرکت صحبت می‌کرد، اعلام کرد که مایکروسافت “در حال ایجاد کوپایلت در تمام محصولات و تجربیات پرکاربرد خود” و همچنین ایجاد یک برنامه مستقل است.

او نوشت: “همان طور که امروز یک سیستم عامل را برای دسترسی به برنامه‌ها راه‌اندازی می‌کنید یا از مرورگر برای بازدید از وب‌سایت‌ها استفاده می‌نمایید، اعتقاد ما این است که از کوپایلت برای انجام تمام آن فعالیت‌ها و موارد دیگر، شامل خرید، کدنویسی، تجزیه و تحلیل، یادگیری، و ایجاد کردن، استفاده می‌کنید.”

مدیرعامل مایکروسافت در این گزارش به دو پیشرفت کلیدی اشاره کرد که فکر می‌کند در “این عصر جدید هوش مصنوعی” حیاتی خواهد بود.

در ابتدا، او بر پردازش زبان طبیعی، شاخه‌ای از هوش مصنوعی که بر کمک به رایانه‌ها برای درک متن و گفتار مشابه انسان متمرکز است، تاکید کرد.

او افزود: “ما عقیده داریم که اکنون به گام بزرگ بعدی رو به جلو – زبان طبیعی – رسیده‌ایم و به سرعت فراتر از آن خواهیم رفت، تا هدف خود و دنیای اطرافمان را ببینیم، بشنویم، و تفسیر و درک کنیم.”

در مرحله دوم، او به “ظهور یک موتور استدلال قدرتمند جدید” (هوش مصنوعی مولد) و قابلیت‌های آن برای جنبه‌هایی مانند پاسخ به سوالات، حل مشکلات و تشخیص تصویر اشاره کرد.

“این نسل از هوش مصنوعی به ما کمک می‌کند تا با داده‌ها به روش‌های قدرتمند جدید تعامل داشته باشیم – از تکمیل یا خلاصه کردن متن، تا تشخیص ناهنجاری‌ها و تشخیص تصاویر – که به ما کمک می‌کند تا الگوها و بینش‌های سطحی را سریع‌تر از همیشه شناسایی کنیم.”

تا به امروز، مایکروسافت کوپایلت هوش مصنوعی خود را در خدماتی مانند Microsoft 365، Dynamics 365 و GitHub ادغام کرده است. با این حال، نادلا برای واحد بازی خود به طور مشخص برنامه‌های هوش مصنوعی شرکت را در آن زمینه تشریح نکرد.

دیدگاه خود را درباره مدیرعامل مایکروسافت: راه‌حل‌های مشتریان با هوش مصنوعی یکپارچه می‌شوند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.