مقامات مالیاتی در اتحادیه اروپا به دنبال ارائه داده‌های تراکنش‌های گزارش‌شده توسط شرکت‌های رمز ارز

مقامات-مالیاتی-در-اتحادیه-اروپا-به-دنبال-ارائه-داده‌های-تراکنش‌های-گزارش‌شده-توسط-شرکت‌های-رمز-ارز
آنچه در این مقاله میخوانید

قوانین جدید اتحادیه اروپا تبادل خودکار اطلاعات در مورد درآمدهای حاصل از رمز ارزها که توسط ارائه‌دهندگان خدمات در این بخش گزارش می‌شود را الزامی خواهد کرد. دستورالعمل جدید تصویب شده توسط اتحادیه، الزامات مربوط به ثبت‌نام و گزارش‌دهی موجود و همچنین همکاری بین ادارات مالیاتی در سراسر این قاره را گسترش می‌دهد.

اشتراک‌گذاری اطلاعات بین سازمان‌های مالیاتی داخلی در اتحادیه اروپا برای پوشش دارایی‌های کریپتو

شورای اتحادیه اروپا دستورالعملی را تصویب کرده است که قوانین اتحادیه اروپا را در مورد همکاری اداری در زمینه مالیات اصلاح می‌کند که شامل گزارش‌دهی و تبادل خودکار اطلاعات در مورد درآمدهای حاصل از تراکنش‌های رمز ارزها است.

این اقدام به دنبال پوشش دسته‌های دیگر درآمد و دارایی‌ها از طریق گسترش دامنه چارچوب قانونی است. بر اساس قوانین جدید، مبادله خودکار اجباری بین مقامات مالیاتی در مورد داده‌هایی اعمال می‌شود که توسط ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های رمزنگاری‌شده تحویل داده می‌شوند. این شورا در بیانیه‌ای اعلام کرد:

“تاکنون، ماهیت غیرمتمرکز دارایی‌های رمزنگاری شده، تضمین پذیرش مالیات را برای اداره‌های مالیاتی کشورهای عضو دشوار کرده است. ماهیت فرامرزی ذاتی دارایی‌های کریپتو نیازمند همکاری اداری بین‌المللی قوی برای اطمینان از جمع‌آوری موثر مالیات است.”

مقررات به‌روزشده برای طیف گسترده‌ای از دارایی‌های رمزنگاری‌شده، از جمله دارایی‌های صادر شده به صورت غیرمتمرکز، استیبل کوین‌ها، توکن‌های پول الکترونیکی و برخی توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) اعمال می‌شود و تعاریف را در قانون بازارهای دارایی‌های کریپتوی جدید (MiCA) اتحادیه اروپا گسترش می‌دهد.

دستورالعمل جدید که روز سه‌شنبه توسط وزرای دارایی کشورهای عضو به اتفاق آرا تصویب شد، در دسامبر 2022 توسط کمیسیون اروپا ارائه شد و در سپتامبر سال جاری به تصویب پارلمان اروپا رسید.

DAC8 دستورالعمل 2011/16/EU در مورد همکاری اداری در زمینه مالیات (DAC) را اصلاح می‌کند و 20 روز پس از انتشار آن در مجله رسمی اتحادیه اروپا لازم‌الاجرا می‌شود. همچنین مقرراتی در مورد مبادله احکام فرامرزی برای افراد ثروتمند یا با ارزش ثروت خالص بالا ارائه می‌کند.

نظر شما در مورد قوانین جدید اتحادیه اروپا در مورد تبادل اطلاعات برای تراکنش‌های رمز ارزها بین مقامات مالیاتی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره مقامات مالیاتی در اتحادیه اروپا به دنبال ارائه داده‌های تراکنش‌های گزارش‌شده توسط شرکت‌های رمز ارز بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.