گزارش روزانه بازار فارکس، 23 اکتبر 2023

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-23-اکتبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از کاهش تنش‌ها در درگیری اسرائیل و غزه، قیمت نفت کاهش یافت
  • مقامات چینی از تحقیقاتی در مورد فاکسکان (Foxconn)، یکی از بزرگترین کارفرمایان چین خبر دادند
  • بانک اسرائیل نرخ تنزیل خود را تنها 2 هفته پس از آغاز درگیری منتشر خواهد کرد

اخبار بازار

  • پس از کاهش تنش‌ها در درگیری اسرائیل و غزه در بحبوحه تلاش‌های دیپلماتیک برای آزادی بیشتر گروگان‌های اسرائیلی، قیمت نفت اندکی کاهش یافت. علاوه بر این، در آخر هفته، جو بایدن و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، قول دادند به دنبال ارسال 2 کاروان اول برای کمک از مصر، «جریان مستمر» کمک به غزه برای غیرنظامیان ادامه یابد (بلومبرگ).
  • از زمان حمله 7 اکتبر گروه حماس به اسرائیل، بهای نفت برنت (Brent) حدود 8 درصد پیشرفت کرده است، در حالی که نفت در حال حاضر در محدوده نسبتاً محدودی در پایین‌ترین حد دهه 90 معامله می‌شود. تحقیقات بارکلیز انتظار دارد هر گونه تشدید در این درگیری‌ها به دلیل درک فعالان بازار از خطرات بالقوه عرضه نفت، باعث افزایش شدید قیمت نفت شود (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • مقامات چینی از دستگیری‌های زنجیره‌ای در میان کارکنان شرکت‌های خارجی فعال در چین، همراه با تحقیقات در مورد فاکسکان، یک تولیدکننده تایوانی، که اکثریت قریب به اتفاق آیفون‌ها را تولید می‌کند و یکی از بزرگترین کارفرمایان در چین هستند، خبر داده‌اند. رسانه‌های دولتی اعلام کردند که رگولاتورها در حال انجام ممیزی‌های مالیاتی و بررسی کاربری زمین توسط فاکسکان هستند و مدیران اجرایی آنها اعلام کرده‌اند که با مقامات همکاری خواهند کرد (بلومبرگ).
  • این خبر پس از ماه‌ها رشد آهسته و عملکرد ضعیف اقتصادی در چین منتشر می‌شود. بعید است که این گزارش‌ها اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی را در منطقه افزایش دهد، چون تحلیلگران اظهار داشتند که این اقدامات به دلیل نگرانی چین در مورد نفوذ شرکت‌های خارجی در این کشور انجام شده است (بلومبرگ).
  • به دلیل انتشار اخباری مبنی بر آغاز تحقیقات پکن علیه فاکسکان و افزایش قیمت‌های آتی آمریکا به دلیل کاهش تنش‌ها در اسرائیل، ارزش سهام آسیا یک شبه کاهش یافت. انتظار می‌رود بانک اسرائیل نرخ تنزیل خود را تنها 2 هفته پس از شروع مناقشه اعلام کند، در حالی که تحقیقات بارکلیز و اجماع بازار انتظار دارند نرخ‌ها روی 4.75 درصد باقی بماند (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • با وجود افزایش بازدهی 10 ساله خزانه‌داری و افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیکی، دلار نتوانسته در چند هفته گذشته در مقایسه با سایر ارزهای مهم، مومنتوم قابل‌توجهی کسب کند. تا حدودی، بازار برای این تحولات موقعیت خوبی دارد. شاخص تمایل دلار در حال حاضر به اندازه اواخر سال گذشته، درست قبل از بازگشایی چین، مثبت است، که نشان دهنده دامنه محدودی برای صعود کوتاه مدت است. در این میان، مقامات فدرال رزرو، شامل جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، اظهارنظرهایی را در مورد کاهش نرخ بهره مطرح کردند.
  • فراتر از این تحولات گسترده دلاری، تشدید تنش‌ها در خاورمیانه چشم‌انداز عملکرد ضعیف یورو را تقویت می‌کند. فراتر از بتای مثبت قابل توجه دلار برای نفت، خطر افزایش قیمت گاز طبیعی یک ریسک بسیار واقعی ویژه برای یورو است که به موانع دیگری (شامل بررسی رتبه‌بندی ایتالیا و افزایش اسپرد BTP) می‌افزاید که این ارز واحد باید از آن عبور کند (تحقیق بارکلیز).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 23 اکتبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.