حفظ دارایی 184 میلیون دلاری بیت کوین در تسلا با ابراز نگرانی ایلان ماسک در مورد نرخ‌های بهره

حفظ-دارایی-184-میلیون-دلاری-بیت-کوین-در-تسلا-با-ابراز-نگرانی-ایلان-ماسک-در-مورد-نرخ‌های-بهره
آنچه در این مقاله میخوانید

صورت مالی سه ماهه سوم تسلا (Tesla) نشان می‌دهد که این شرکت سازنده خودروهای الکتریکی هیچ یک از بیت کوین‌های خود را نفروخته است. آخرین ترازنامه تسلا نشان می‌دهد که این شرکت همچنان بیت کوینهای خود به ارزش 184 میلیون دلار را نگه می‌دارد. در همین حال، ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل تسلا، نگرانی‌هایی را در مورد محیط با نرخ بهره بالا که صنعت خودرو را تحت تأثیر قرار می‌دهد، مطرح کرده است.

گزارش مربوط به درآمد سه ماهه سوم تسلا

روز چهارشنبه، تسلا (Nasdaq: TSLA) نتایج مربوط به درآمد سه ماهه سوم خود را منتشر کرد. این شرکت 23.35 میلیارد دلار درآمد و 1.85 میلیارد دلار سود گزارش کرد که نسبت به سه ماهه قبل کاهش داشته است.

با وجودی که دارایی‌های این شرکت سازنده خودروهای برقی مطابق با انتظارات وال استریت (Wall Street) نبود، ترازنامه دارایی خالص دیجیتالی آن 184 میلیون دلار است. این چهارمین سه ماهه متوالی است که تسلا ارزش مشابهی را برای دارایی‌های دیجیتال خود که عمدتاً از بیت کوین (BTC) تشکیل شده است، ثبت می‌کند.

tesla-q3-balance-sheet
ترازنامه سه ماهه سوم تسلا

در سه ماهه اول سال 2021، تسلا 1.5 میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه‌گذاری کرد اما 75 درصد از دارایی‌های خود را در سه ماهه دوم سال 2022 فروخت. ماسک در آن زمان توضیح داد که این شرکت “مطمئنا” برای افزایش ذخایر بیت کوین خود در آینده آماده است و خاطرنشان کرد که این فروش به دلیل نگرانی در مورد نقدینگی کلی شرکت، “با توجه به تعطیلی بازارها به دلیل شیوع بیماری کووید در چین” بوده است.

در پرونده تسلا در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) همچنین آمده است: “ما ممکن است در هر زمانی دارایی‌های دیجیتال خود را بر اساس نیازهای کسب و کار و دیدگاه خود نسبت به شرایط بازار و محیط پیرامون، افزایش یا کاهش دهیم.” در ماه ژانویه، پرونده تسلا در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نشان داد که ارزش قابل ملاحظه بازار دارایی‌های بیت کوین (BTC) این شرکت در پایان سال 2022، 191 میلیون دلار بود.

این شرکت تولیدکننده خودروهای برقی همچنین رمز ارز دوج کوین (DOGE) را برای برخی از کالاها می‌پذیرد، که همان طور که در پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار شرکت بیان شده است، “مقدار غیر مادی” از دارایی‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

در جلسه مربوط به درآمدهای تسلا در سه ماهه سوم که در روز چهارشنبه برگزار شد، ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت، به نگرانی‌های خود، شامل محیط نرخ بهره بالا، که بر سودآوری شرکتش تأثیر می‌گذارد، اشاره کرد. او تاکید کرد:

“من نگران محیط نرخ بهره بالایی هستم که در آن قرار داریم. من نمی‌توانم به اندازه کافی بر این موضوع تأکید کنم که اکثریت قریب به اتفاق افرادی که ماشین می‌خرند، تمایل دارند که به صورت ماهانه پرداخت کنند.”

ماسک گفت: “با افزایش نرخ بهره، نسبت آن پرداخت ماهانه که بهره است، به طور طبیعی افزایش می‌یابد. اگر نرخ بهره بالا بماند یا حتی بالاتر رود، خرید خودرو برای مردم بسیار سخت‌تر می‌شود. آنها به سادگی نمی‌توانند بهای آن را بپردازند.”

نظر شما در مورد حفظ ذخایر بیت کوین تسلا و نگرانی ایلان ماسک در مورد نرخ بهره چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره حفظ دارایی 184 میلیون دلاری بیت کوین در تسلا با ابراز نگرانی ایلان ماسک در مورد نرخ‌های بهره بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.