پیتر شیف: “هیچ کس به بیت کوین نیاز ندارد”

پیتر-شیف-هیچ-کس-به-بیت-کوین-نیاز-ندارد
آنچه در این مقاله میخوانید

پیتر شیف (Peter Schiff)، اقتصاددان مشهور و حامی سرمایه‌گذاری در طلا، از نقش و کاربرد بیت کوین در اقتصاد امروز انتقاد کرده است. طبق اظهارات شیف، بیت کوین بی‌فایده است و طرفداران آن مانند یک فرقه هستند که سعی می‌کنند مردم را متقاعد کنند که پس از خرید بیت کوین، خودشان آن را بخرند.

پیتر شیف: “بیت کوین هیچ چیزی نیست”

پیتر شیف، اقتصاددان ارشد و استراتژیست باتجربه در Europac، از ویژگی‌های سودمندی و کمیابی منتسب به بیت کوین انتقاد کرده است. شیف در پست اخیر خود در پلتفرم X (توییتر سابق)، تأکید کرد که بیت کوین هدفی ندارد و طرفداران آن شبیه یک فرقه هستند. او اظهار داشت:

“هیچ کس به بیت کوین نیاز ندارد. بنابراین، مردم تنها پس از آن که شخص دیگری با آنها صحبت می‌کند، آن را خریداری می‌کنند. سپس به محض خرید، بلافاصله سعی می‌کنند دیگران را نیز متقاعد کنند که خرید کنند. این روند مانند یک موج است.”

شیف این اظهارات را پس از تأمل در اظهارات مایک نووگراتز (Mike Novograt)، مدیر عامل Galaxy Digital در Squawk Box CNBC بیان کرد، جایی که علاوه بر صحبت در مورد تایید احتمالی ETF بیت کوین در سال جاری، او اظهار داشت که بیت کوین همیشه ابزاری بوده است که فروخته، و نه خریده می‌شود و مؤسساتی که “اولین بار مردم را جذب می کنند و به آنها توضیح می‌دهند که بیت کوین چیست”.

شیف پیش از این بارها به بیت کوین و نظریه اقتصادی مربوط به آن حمله کرده و آن را نوعی کلاهبرداری، و یک توکن دیجیتالی کلکسیونی نامیده و تاکید کرده است که راه‌های دیگری برای از دست دادن پول به جز خرید بیت کوین وجود دارد.

اصلا کمیاب نیست

شیف همچنین با اشاره به کمیاب بودن بیت کوین، از ارزش این دارایی به عنوان یک ارز انتقاد کرد. شیف در پاسخ به یکی از دنبال‌کنندگان که عقیده داشت بیت‌کوین «طلای دیجیتال» و «منبعی محدود با ارزش نامحدود» است، اظهار داشت:

“بیت کوین یک منبع ارزش محسوب نمی‌شود. هیچ چیزی نیست. همچنین 2.1 کوادریلیون Sat وجود دارد. بنابراین، چیزهای زیادی برای دور زدن وجود ندارد.”

کاربر دیگری بیت کوین را با طلا مقایسه کرد و افزود همان طور که شیف قبلاً در مورد بیت کوین گفته بود، طلا نیز به جای خرید، فروخته می‌شد و معامله‌گران طلا سعی می‌کردند سایر معامله‌گران را برای خرید طلا متقاعد کنند. شیف این نظر را نادیده گرفت و اظهار داشت که کاربری که این اظهارات را انجام می‌دهد، “هیچ چیزی در مورد طلا نمی‌داند”.

کاربر دیگری اعلام کرد که بیت کوین برای افرادی که در محیط‌های با تورم بالا زندگی می‌کنند و کسانی که نمی‌توانند حساب بانکی داشته باشند، ارزش دارد.

نظر شما در مورد دیدگاه پیتر شیف درباره بیت کوین و استفاده از آن چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پیتر شیف: “هیچ کس به بیت کوین نیاز ندارد” بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.