گزارش روزانه بازار فارکس، 26 اکتبر 2023

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-26-اکتبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) از آستانه 150 عبور کرد.
  • بانک مرکزی کانادا دیروز نرخ بهره خود را روی 5 درصد نگه داشت.
  • انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا امروز بعدازظهر نرخ بهره خود را روی 4 درصد نگه دارد.

اخبار بازار

  • پس از آن که جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) دیروز بالای آستانه روانی 150 باقی ماند، ارزش سهام آسیایی یک شبه کاهش یافت. این روند اخیر فشاری را بر بانک ژاپن (BoJ) وارد می‌کند تا در جلسه سیاست خود در سه‌شنبه آینده اقدام کند و با معاملات نقدی نزدیک به محدوده 151.95 جایی که این بانک آخرین بار در اکتبر 2022 مداخله کرد، “ریسک مداخله دولت در ارز را افزایش ‌دهد” (بلومبرگ).
  • در چند هفته اخیر، به دلیل ترس از مداخله دولت فراتر از این نقطه، ین در محدوده کوچکی، در حدود آستانه 150 معامله شده است. ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY)، پیش از بازگشت به حدود 150.50، امروز صبح برای مدت کوتاهی به زیر 150 رسید (بلومبرگ (Bloomberg)).
  • تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) به درخواست خود از بانک ژاپن مبنی بر لغو رژیم کنترل منحنی بازده ژاپن (YCC) تا پایان سال و افزایش نرخ بهره تا مارس/ آوریل سال آینده ادامه می‌دهد (تحقیقات بارکلیز).
  • پس از انتشار نتایج نسبتاً ناامیدکننده در مورد درآمد شرکت‌های بزرگ فناوری، ارزش سهام ایالات متحده از جمله نزدک دیروز سقوط کرد. این روند نزولی با وجودی ایجاد شد که فروش خانه‌های جدید در ایالات متحده به طرز شگفت‌انگیزی افزایش یافت و بالاتر از پیش‌بینی 680 هزار، به 759 هزار رسید. بانک کانادا نرخ سیاستی کلیدی خود را روی 5 درصد نگه داشت و کارولین راجرز (Carolyn Rogers)، معاون ارشد رئیس این بانک، اظهار داشت که این نرخ ممکن است قبل از بازگشت تورم به هدف 2 درصد کاهش یابد که این مسئله نشان می‌دهد که تورم تا نیمه دوم سال 2025، به نرخ هدف خود نخواهد رسید (بلومبرگ).
  • با توجه به انتشار اخبار مربوط به تصمیم‌گیری در مورد سیاست‌ها، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) 0.25 درصد افزایش یافت و اکنون با قیمت 1.3813 معامله می‌شود، که پس از اظهارنظرهای ناخوشایند کارولین راجرز کاهش می‌یابد (بلومبرگ).
  • بانک مرکزی اروپا (ECB) امروز بعدازظهر نرخ سیاستی خود را منتشر خواهد کرد، در حالی که هم تیم تحقیقات بارکلیز و هم فعالان بازارها هیچ تغییری در نرخ پیش‌بینی نمی‌کنند که انتظار می‌رود در 4 درصد باقی بماند. توجه فعالان بازارها به اظهارات کریستین لاگارد (Christine Lagarde)، رئیس بانک مرکزی اروپا، معطوف خواهد شد، جایی که انتظار داریم او قصد خود را برای نگه داشتن نرخ‌ها در این سطوح تا نیمه اول سال 2024 نشان دهد (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • لاگارد قبلاً اعلام کرده بود که مبارزه با تورم به پایان نرسیده است و اعلام کرده بود که بانک مرکزی اروپا باید در طول سال جاری بسیار مراقب خطرات تورمی باشد (بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 26 اکتبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.