واردات گازLNG اروپا در نوامبر 30 درصد افزایش می‌یابد

واردات-گاز-LNG-اروپا-در-نوامبر-30-درصد-افزایش-می‌یابد
آنچه در این مقاله میخوانید

خبرگزاری مونتل (Montel) روز چهارشنبه با استناد به برآوردهای اولیه LSEG گزارش داد که در میان افزایش تقاضا، انتظار می‌رود در شروع فصل زمستان، واردات گاز LNG به شمال غربی اروپا در ماه نوامبر نسبت به ماه اکتبر، 30 درصد افزایش یابد.

با شروع تقاضا برای گاز به منظور تامین گرمایش زمستانی، واردات LNG قرار است در ماه نوامبر افزایش قابل‌توجهی داشته باشد، اگرچه این واردات کمتر از ماه مشابه در سال 2022 خواهد بود، زمانی که اروپا در تلاش بود محموله‌های LNG را جایگزین گاز روسیه کند.

طبق پیش‌بینی‌های LSEG، در ماه آینده، کشورهای واقع در شمال غربی اروپا حدود 243 میلیون متر مکعب در روز واردات خواهند داشت که بیشتر این میزان گاز به هلند، فرانسه، آلمان و بریتانیا خواهد رفت.

وین برایان (وین برایان)، رئیس گاز اروپا در LSEG، به خبرگزاری مونتل گفت:

“تقاضا برای گاز به منظور تامین گرمایش شروع می‌شود و پیش‌بینی‌هایی مبنی بر بروز هوای سردتر مطرح شده است.”

واردات تخمینی ماه نوامبر 15 درصد کمتر از نوامبر 2022 خواهد بود.

پیش‌بینی‌های مربوط به آب و هوا از ماه نوامبر به بعد، نیروی محرکه واردات LNG به اروپا و همچنین بزرگترین عامل در تعیین میزان مصرف گاز اروپا در زمستان امسال خواهند بود.

به دلیل صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش تقاضای صنعتی به دنبال بالا رفتن قیمت‌ها و پایین آمدن میزان تقاضا، اروپا مصرف گاز خود را در سال گذشته کاهش داده است.

راسل هاردی (Russel Hardy)، مدیر اجرایی گروه ویتول (Vitol Group)، هفته گذشته گفت که بخشی از تقاضای از دست رفته اروپا برای گاز طبیعی به دلیل بحران انرژی و قیمت‌های بی‌سابقه هرگز نمی‌تواند بازگردد.

هاردی به انجمن اطلاعات انرژی (Energy Intelligence Forum) در لندن گفت:

“در مورد گاز، تقاضا در اروپا به میزان چشمگیری کاهش یافته است. ما انتظار داریم بخشی از تقاضای از دست رفته دائمی باشد.”

محققان اندیشکده بروگل (Bruegel) در بروکسل در اوایل این ماه اعلام کردند که تقاضای گاز در اتحادیه اروپا در سال 2022 نسبت به میانگین 2019-2021، 12 درصد کمتر بود که ناشی از کاهش تقاضای گاز صنعتی و خانگی بود.

نظر شما در مورد روند مصرف و واردات گاز در اروپا چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره واردات گازLNG اروپا در نوامبر 30 درصد افزایش می‌یابد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.