بریتانیا بیش از 200 هشدار علیه شرکت‌های فعال در حوزه رمزارزها به اتهام نقض قوانین تبلیغات صادر کرد

بریتانیا-بیش-از-200-هشدار-علیه-شرکت‌های-فعال-در-حوزه-رمزارزها-به-اتهام-نقض-قوانین-تبلیغات-صادر-کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

سازمان امور مالی بریتانیا (FCA) صدها هشدار در مورد شرکت‌هایی که “به‌طور غیرقانونی دارایی‌های رمزنگاری شده را برای مصرف‌کنندگان بریتانیا تبلیغ می‌کنند”، صادر کرده است. این رگولاتور همچنین به تعداد زیادی از “مشکلات رایج” در مورد تبلیغات کریپتو که از زمان اعمال قوانین بازاریابی سخت‌گیرانه‌تر در اوایل ماه جاری شناسایی کرده است، اشاره کرد.

ناظر مالی بریتانیا متعهد شد که محتوای بازاریابی کریپتوی «غیرقانونی» را حذف کند

صاحبان کسب‌وکارهایی که مایل به تبلیغ دارایی‌های رمزنگاری شده در بریتانیا هستند، اکنون طبق قانون ملزم به ثبت‌نام در سازمان امور مالی بریتانیا (FCA) و دریافت مجوز یا استفاده از خدمات یک شرکت مجاز برای تأیید مواد بازاریابی هستند. این الزام، بخشی از قوانین جدید معرفی شده در ماه ژوئن، در 8 اکتبر اجرا شد.

از آن زمان، رگولاتور مالی بر شرکت‌های فعال در حوزه رمز ارزها برای انطباق آنها با رژیم جدید نظارت می‌کند که قرار بود اطلاعات کافی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد تا به خوبی بفهمند در چه چیزی سرمایه‌گذاری می‌کنند. همچنین، لازم است اطمینان حاصل شود که در مورد خطرات مربوطه، به درستی به آنها هشدار داده می‌شود.

روز چهارشنبه، سازمان امور مالی بریتانیا (FCA) اعلام کرد که سه مشکل رایج در تبلیغات مالی مربوط به ارزهای دیجیتال را شناسایی کرده است. این موارد شامل تبلیغاتی که خطرات مربوطه را نشان نمی‌دهند، هشدارهای خطری که به وضوح قابل مشاهده نیستند و عدم ارائه اطلاعات کافی در مورد خطرات مرتبط با محصولات خاص هستند. سخنگوی این سازمان تاکید کرد:

“در صورت عدم انطباق، ما برای محافظت از مصرف‌کنندگان، اقدامی جدی برای حذف محتوای غیرقانونی انجام خواهیم داد.”

سازمان امور مالی بریتانیا (FCA) همچنین اعلام کرد که به شناسایی و اقدام علیه شرکت‌هایی که به طور غیرقانونی دارایی‌های رمزنگاری شده را برای ساکنان بریتانیا تبلیغ می‌کنند، ادامه می‌دهد. این سازمان قبلاً 221 هشدار در مورد چنین شرکت‌هایی صادر کرده است و از مصرف‌کنندگان خواسته است که لیست هشدارهای خود را قبل از سرمایه‌گذاری پول خود در ارزهای دیجیتال بررسی کنند.

این نهاد نظارتی خاطرنشان نمود: “ما از شرکت‌های مجاز که تبلیغات مالی شرکت‌های دارایی رمزنگاری را تأیید می‌کنند، انتظار داریم که تعهدات نظارتی خود را جدی بگیرند. در مواردی که این اتفاق نیفتد، ما اقدام خواهیم کرد و قبلاً محدودیت‌هایی را برای یک شرکت مجاز اعمال کرده‌ایم تا فعالیت‌های آن را در زمینه تأیید تبلیغات مالی دارایی‌های رمزنگاری‌شده محدود کند.”

سازمان رفتار مالی به پرونده Rebuildingsociety.com اشاره کرد، که پلتفرمی بود که توسط بایننس (Binance)، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان، برای بررسی مواد بازاریابی آن در بریتانیا مورد استفاده قرار گرفت. چند روز پس از این که بایننس آغاز همکاری خود را با شرکت مجوز گرفته از سوی FCA اعلام کرد، به این شرکت دستور داده شد تا هر گونه تاییدیه تبلیغات مالی از طرف کسب و کارهای ارز دیجیتال را پس بگیرد. در نتیجه، صرافی بایننس مجبور شد پذیرش کاربران جدید در بریتانیا را متوقف کند.

آیا فکر می‌کنید قوانین جدید مربوط به تبلیغ رمز ارزها در بریتانیا و اقدامات FCA بر شرکت‌های بیشتری در این بخش تأثیر خواهد گذاشت؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

یک کامنت ثبت شده است

دیدگاه خود را درباره بریتانیا بیش از 200 هشدار علیه شرکت‌های فعال در حوزه رمزارزها به اتهام نقض قوانین تبلیغات صادر کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.