گزارش روزانه بازار فارکس، 30 اکتبر 2023

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-30-اکتبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از آن که حملات اسرائیل با واکنش قابل‌توجهی مواجه نشد، بهای نفت در آخر هفته کاهش یافت.
  • داده‌های مربوط به خرده‌فروشی استرالیا قوی‌تر از حد انتظار بود و ارزش دلار استرالیا (AUD) افزایش یافت.
  • ارزش سهام آسیایی یک شبه سقوط کرد و هزینه‌های شخصی و هزینه مصرف شخصی (PCE) ایالات متحده بالاتر از حد انتظار بود.

اخبار بازار

  • پس از آن که حمله اسرائیل به غزه از طریق زمینی و هوایی، نتوانست به انتقام‌جویی قابل توجهی از سوی ایران، حماس یا هر یک از نیروهای نیابتی آنها منجر شود، بهای نفت در آخر هفته سقوط کرد. پیش‌بینی می‌شود که حمله زمینی گسترده اسرائیل به غزه از 6 هفته تا 6 ماه ادامه یابد؛ و با وجود سقوط بهای نفت، ایالات متحده همچنان خطر بروز یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر را پیش‌بینی می‌کند (بلومبرگ).
  • مناقشه همچنان به اسرائیل و غزه محدود می‌شود؛ و بنابراین، بهای نفت با پایین آمدن قیمت به زیر 90 دلار در هر بشکه کاهش یافته است (بلومبرگ).
  • با گسترش داده‌های هفته گذشته استرالیا که بالاتر از حد انتظار بود، برآوردهای مربوط به خرده‌فروشی ماه سپتامبر که امروز منتشر شد، به طور قابل‌توجهی با افزایش 0.9 درصدی نسبت به ماه گذشته روبرو شد در حالی که برآورد مربوط به اتفاق نظر 0.3 درصد بود، که دلیل این افزایش احتمالاً شروع بهاری گرمتر از حد معمول در این کشور بود. این آخرین بخش عمده داده‌ای است که بانک مرکزی استرالیا (RBA) قبل از برگزاری نشست هفته آینده خود دریافت خواهد کرد (بلومبرگ).
  • در حال حاضر، فعالان بازار بر اساس افزایش 18 واحدی نرخ‌ها در ماه نوامبر و 7 واحدی در ماه دسامبر قیمت‌گذاری می‌کنند، و موسسه تحقیقاتی بارکلیز گمان می‌کند که بانک مرکزی استرالیا تا پایان سال، نرخ‌های خود را 25 واحد افزایش خواهد داد و پس از آن، در سه ماهه دوم سال 2024، آن را کاهش خواهد داد. ارزش جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) در تمام طول صبح، در حال افزایش بوده است و در حال حاضر، با رقم 0.6350 معامله می‌شود، که این جفت‌ارز را از پایین‌ترین سطح مشاهده شده از ابتدای سال تاکنون (0.6270) که در روز پنجشنبه هفته گذشته مشاهده کردیم، دورتر می‌کند (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • به دنبال انتشار نتایج ضعیف مربوط به درآمدهای شرکت‌های بزرگ، ارزش سهام آسیایی یک شبه سقوط کرد و شرکت بانکداری هنگ کنگ و شانگهای (HSBC) اعلام کرد که بودجه بیشتری را برای ضررهای احتمالی در چین کنار می‌گذارند و نسبت به وخامت بیشتر در بخش املاک تجاری هشدار داد. در مناطق دیگر، داده‌های مربوط به هزینه‌های شخصی و هزینه مصرف شخصی (PCE) ایالات متحده هر دو به میزان زیادی افزایش یافتند، که نشان دادند که اقتصاد ایالات متحده همچنان در محیط رشد با تورم بالاتر قرار دارد و این مسئله انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ‌ها از سوی فدرال رزرو را افزایش می‌دهد (بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 30 اکتبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.