گزارش روزانه بازار فارکس، 31 اکتبر 2023

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-31-اکتبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • بانک ژاپن کنترل منحنی بازده (YCC) را تنظیم می‌کند و سقف 1 درصد را به یک مرجع تغییر می‌دهد. ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) امروز صبح به بالای 150 صعود کرد.
  • شاخص‌های مدیران خرید (PMI) ماه اکتبر چین کمتر از انتظارات بودند که نشان‌دهنده مومنتوم ضعیف‌تر است.
  • داده‌های مربوط به تورم اروپا در ساعت 10:00 به وقت گرینویچ (GMT) منتشر می‌شوند که تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد 2.9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

اخبار بازار

  • بانک مرکزی ژاپن (BoJ) کنترل منحنی بازدهی را تغییر داد و سقف 1 درصدی بازدهی 10 ساله را به نقطه‌ای مرجع تغییر داد. پس از این که یکی از تیترهای روزنامه نیکی (Nikkei) باعث شد تا دیروز ارزش ین افزایش پیدا کند، اقدامی که در چشمان فعالان بازار باعث افزایش نرخ بهره شد، باعث شد تا این ارز به شدت دچار نوسان شود. علاوه بر این، بانک ژاپن همچنین به عملیات خرید روزانه اوراق با نرخ ثابت نامحدود خود پایان داد و تصمیم گرفت که دیگر سطوح بازدهی را که در آن خرید می‌کنند، نشان ندهد. اکنون چشم‌ها به داده‌های مداخله منتشر شده در ساعت 10:00 به وقت گرینویچ (GMT) از بانک مرکزی/ وزارت دارایی ژاپن در ماه اکتبر دوخته شده است.
  • با انتشار این خبر، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) پس از کاهش ارزش ناگهانی دیروز، افزایش یافت. ارزش این جفت ارز در طول روز 0.30 درصد سقوط کرد، اما صبح امروز 0.70 درصد افزایش یافته است و اکنون بالاتر از سطح کلیدی 150 معامله می‌شود (بلومبرگ).
  • داده‌های مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) ماه اکتبر چین همگی کمتر از حد انتظار بودند. شاخص مدیران خرید (PMI) تولیدی اداره ملی آمار (NBS)، که در ماه اکتبر به دنبال بازگشت موقت به قلمرو انبساطی 50.2 در ماه سپتامبر، به 49.5 کاهش یافته بود، دچار تنزل شد. برآوردها پایین‌تر از انتظارات فعالان بازار برای رسیدن به بالاتر از 50 (اتفاق نظر بلومبرگ: 50.2) و کمتر از آن چیزی بود که تنها با توجه به فصل توضیح داده شود. در همین حال، شاخص مدیران خرید (PMI) غیر تولیدی اداره ملی آمار (NBS) از 50.9 به 50.1 کاهش یافت (اتفاق نظر بلومبرگ: 50.6)، و شاخص مدیران خرید (PMI) خدمات و ساخت و ساز هر دو به طور مشهودی عقب‌نشینی کردند. تیم تحقیقاتی بارکلیز پیش‌بینی 2.8 درصدی نسبت به سه ماهه گذشته را برای تولید ناخالص داخلی (GDP) سه‌ماهه چهارم حفظ کرده و به دنبال کاهش 50 واحدی دیگر در کاهش نرخ‌های سیاستی و 75 واحد کاهش نرخ بازده واقعی (RRR) تا اواسط سال 2024 است.
  • ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ رنمینبی چین (USD/CNH) دیروز کاهش یافت، اما امروز صبح با توجه به اخبار، بازگشت، و به طور کلی، در همان جایی به پایان رسید که صبح دیروز با 7.3300 باز شده بود (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • بر اساس انتشار داده‌ها در آلمان و اسپانیا، تیم تحقیقات بارکلیز شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده (HICP) در منطقه یورو را در 2.9 درصد نسبت به سال گذشته و شاخص هماهنگ قیمت مصرف کننده کالاهای غیرخوراکی را در 4.1 درصد نسبت به سال گذشته دنبال می‌کند.  شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده (HICP) آلمان با کاهش 3.0 درصدی نسبت به سال گذشته (0.2 درصد نسبت به ماه گذشته) پایین‌تر از پیش‌بینی‌های بلومبرگ (3.3 درصد نسبت به سال گذشته) بود. شاخص هماهنگ قیمت‌های مصرف‌کننده (HICP) اسپانیا 3.5 درصد نسبت به سال گذشته (0.3 درصد نسبت به ماه گذشته) بود که در مقایسه با اتفاق نظر بلومبرگ (3.8 درصد نسبت به سال گذشته)، به طور قابل‌توجهی نزولی است. نرخ تورم منطقه یورو قرار است در ساعت 10:00 به وقت گرینویچ (GMT) منتشر شود.
  • با وجودی که داده‌های تورمی نسبتا پایین احتمالاً ناشی از کاهش کمتر از حد انتظار تولید آلمان است، جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) امروز صبح 0.50 درصد بالاتر از ابتدای دیروز در 1.0620 معامله شد (بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 31 اکتبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.