«سهام رمزارزهای» وارن بافت از اَپل و آمازون پیشی می‌گیرد – اما از بیت‌ کوین نه

سهام-رمزارزهای-وارن-بافت-از-اَپل-و-آمازون-پیشی-می‌گیرد-اما-از-بیت‌-کوین-نه
آنچه در این مقاله میخوانید

سرمایه‌گذاری وارن بافت (Warren Buffett) در نوبانک (Nubank) دوستدار کریپتو، شرکت خدمات مالی و بانکداری برزیلی، امسال برای برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway) 130 میلیون دلار سود داشته است.

وارن بافت، تاجر، سرمایه‌گذار و نیکوکار آمریکایی که در حال حاضر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل برکشایر هاتاوی است، ممکن است همچنان رمز ارزها و بیت کوین را «سم موشی خطرناک» در نظر بگیرد، اما در سال 2023، از سرمایه‌گذاری خود در یک بانک دوستدار رمزارزها سود زیادی به دست می‌آورد.

سرمایه‌گذاری وارن بافت روی رمرز ارزها در سال 2023، 130 میلیون دلار سود به دنبال داشت

او  107میلیون سهم از Nu Holdings، یک شرکت فین‌تک مستقر در برزیل و مالک Nubank دوستدار رمز ارزها، از طریق شرکت خود، برکشایر هاتاوی، در دو دور جداگانه در سال 2021 خریداری کرد.

برکشایر در ژوئن سال 2021، 500 میلیون دلار در Nu Holdings سرمایه‌گذاری کرد و در دسامبر سال 2021، سهام خود را 250 میلیون دلار دیگر افزایش داد. بر اساس گزارش مربوط به درآمد سه ماهه دوم سال 2023، این شرکت از آن زمان تاکنون حتی یک سهم را نفروخته است.

قیمت سهام Nu در حال حاضر تقریباً 106 درصد از ابتدای سال تا کنون (YTD) افزایش یافته است، به این معنی که با این فرض که برکشایر هنوز هیچ یک از سهام Nu خود را نفروخته است، پوزیشن 750 میلیون دلاری بافت اکنون حدود 879.50 میلیون دلار ارزش دارد. با این حال، ارزش این سهام در بالاترین سطح خود در فوریه سال 2022، بیش از یک میلیارد دلار بود.

نمودار-روزانه-قیمت-سهام-Nu
نمودار روزانه قیمت سهام Nu

چرا نوبانک دوستدار رمز ارز است؟

نوبانک به دلیل ارائه خدمات مرتبط با رمز ارزها به بیش از 1.35 میلیون کاربر، به عنوان دوستدار رمز ارزها شناخته شده است. بنابراین، سرمایه‌گذاری در نوبانک را می‌توان به عنوان قرار گرفتن در معرض غیرمستقیم صنعت ارزهای دیجیتال دانست.

این خدمات شامل Easynvest، یک پلتفرم معاملاتی که محصول صندوق قابل معامله (ETF) در بورس بیت کوین را ارائه می‌دهد، و نوبانک، است که یک پلتفرم خدمات مالی دیجیتال است که معاملات بیت کوین و اتر را ارائه می‌دهد. نوبانک همچنین یک توکن وفاداری در بلاک چین Polygon را راه‌اندازی کرد.

علاوه بر این، Nu Holdings  یک درصد از دارایی‌های نقدی خود را در ماه می 2022 به بیت کوین اختصاص داد.

نوبانک در آن زمان اعلام کرد: “این اقدام اعتقاد شرکت را به پتانسیل فعلی و آینده بیت کوین در ایجاد اختلال در خدمات مالی در منطقه تقویت می‌کند.”

نوبانک بزرگترین بانک فین تک در آمریکای لاتین است که بیش از 80 میلیون مشتری در برزیل دارد.

Nu سهام اَپل و آمازون را در هم شکست

دیگر دارایی‌های برتر بافت، شامل آمازون (Amazon) و اَپل (Apple) هستند که، به ترتیب، 54.65 و 36 درصد رشد کرده‌اند، عملکرد ضعیف‌تری نسبت به سهام Nu داشتند. تا سپتامبر سال 2023، اَپل بزرگترین دارایی برکشایر هاتاوی محسوب می‌شود که تقریباً 45 درصد از سبد سرمایه‌گذاری 354 میلیارد دلاری آن را به خود اختصاص می‌دهد.

Nu همچنین از سهام برکشایر هاتاوی که ارزش آن از ابتدای سال تاکنون، 9.25 درصد افزایش یافته است، بهتر عمل کرده است.

نمودار-عملکرد-Nu-در-مقابل-آمازون-اپل-و-برکشایر-هاتاوی-از-ابتدای-سال-تا-کنون
نمودار عملکرد Nu در مقابل آمازون، اپل و برکشایر هاتاوی از ابتدای سال تا کنون

عملکرد قیمت بیت کوین به سهام Nu می‌رسد

با این وجود، بیت کوین در نهایت به عملکرد قیمتی سهام Nu در سال جاری رسید. در واقع، قیمت بیت کوین در میان «Uptober» و سرخوشی اخیر ETF بیت کوین، اکنون 106 درصد از ابتدای سال تا کنون افزایش یافته است.

نمودار-عملکرد-Nu-در-مقابل-جفت-ارز-بیت-کوین-دلار-آمریکا
نمودار عملکرد Nu در مقابل جفت ارز بیت کوین/ دلار آمریکا (BTC/USD)از ابتدای سال تا کنون

 جالب توجه است که رشد سریع بیت کوین برای رسیدن به Nu در هفته‌های گذشته با جدا شدن بیت کوین از بازار سهام در ماه اکتبر همزمان شده است.

اما در حالی که این روند، به طور کلی، به عنوان نشانه‌ای از روند صعودی در نظر گرفته می‌شود، برخی از مفسران چنین استدلال می‌کنند که “هوپیوم” ETF بیت کوین در حال حاضر عامل افزایش قیمت بیت کوین است.

دیدگاه خود را درباره «سهام رمزارزهای» وارن بافت از اَپل و آمازون پیشی می‌گیرد – اما از بیت‌ کوین نه بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.