رابرت کیوساکی برای کمک به پشت سر گذاشتن “بزرگترین بحران در تاریخ جهان” چگونگی تخصیص  سرمایه را به اشتراک می‌گذارد

kiyosaki-investment-allocation
آنچه در این مقاله میخوانید

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب پدر پولدار، پدر فقیر (Rich Dad Poor Dad)، نوعی روش تخصیص سرمایه را توصیه کرده است که به گفته او ممکن است به شما کمک کند از بزرگترین بحران تاریخ جهان جان سالم به در ببرید. او با اشاره به این که کارشناسان مالی روش تخصیص سرمایه 60/40 سهام و اوراق را ترویج کرده‌اند، تاکید کرد که افرادی که به این صورت سرمایه خود را تخصیص دهند، “بزرگترین بازندگان” خواهند بود.

تخصیص سرمایه پیشنهادی رابرت کیوساکی

رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب پدر پولدار پدر فقیر، روش تخصیص سرمایه‌‌ای را به اشتراک گذاشته است که معتقد است به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا بر سقوط مالی آتی که او هشدار داده بدترین بحران در تاریخ جهان است، غلبه کنند. پدر پولدار پدر فقیر کتابی است که در سال 1997 توسط کیوساکی و شارون لِچِر (Sharon Lechter) نوشته شده است. این کتاب بیش از شش سال است که در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز (New York Times) قرار دارد. این کتاب به بیشتر از 51 زبان ترجمه شده و بیش از 32 میلیون نسخه از آن در بیش از 109 کشور فروخته شده است.

این نویسنده مشهور روز یکشنبه در شبکه اجتماعیX  نوشت: “کشتی احمق‌ها. کارشناسان مالی همیشه و همیشه ایده “سرمایه گذاران هوشمند با نسبت 60/40 سرمایه‌گذاری می‌کنند” را ترویج کرده‌اند. منظور از این روش تخصیص سرمایه رایج 60/40، سرمایه‌گذاری 60 درصد از دارایی در سهام و 40 درصد در اوراق قرضه است. کیوساکی هشدار داد: “در سال 2024، سرمایه‌گذارانی که با این نسبت سرمایه‌گذارانی کرده‌اند، بزرگ‌ترین بازندگان خواهند بود.” او در ادامه توصیه کرد:

“قبل از غرق شدن با این کشتی، تغییر تخصیص سرمایه به صورت 75 درصد طلا، نقره، بیت کوین [و] 25 درصد سهام املاک و نفت را در نظر بگیرید. این ترکیب ممکن است به شما این امکان را بدهد که از بزرگترین بحران تاریخ جهان، جان سالم به در ببرید.”

کیوساکی مدت زیادی است که سرمایه‌گذاری روی طلا، نقره و بیت کوین را توصیه کرده است. با این حال، این اولین بار است که او یک روش سرمایه‌گذاری مشخص برای این دارایی‌ها را با 2.4 میلیون دنبال کننده خود در X به اشتراک می‌گذارد. هفته گذشته، کیوساکی استراتژی سرمایه‌گذاری خود را فاش کرده و اعلام کرد که سعی نمی‌کند مانند وارن بافت (Warren Buffett)،  مدیرعامل برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway)، سرمایه‌گذاری کند.

این نویسنده مشهور پیش‌بینی‌های متعددی در رابطه با قیمت بیت کوین، طلا و نقره انجام داده است. او اخیراً اعلام کرده است که ارزش بیت کوین با قیمت 135,000 دلار پیش می‌رود در حالی که بهای طلا به زودی صعود خواهد کرد. در ماه آگوست، او گفت که در صورت بروز یک بحران اقتصادی جهانی، قیمت بیت کوین ممکن است به 1 میلیون دلار، طلا به 75,000 دلار و نقره به 60,000 دلار برسد. در ماه فوریه، او پیش‌بینی کرد که قیمت بیت کوین تا سال 2025، به 500,000 دلار خواهد رسید، در حالی که بهای طلا تا 5000 دلار و نقره ممکن است در همان بازه زمانی به 500 دلار برسد.

کیوساکی بیشتر در زمینه املاک و مستغلات فعالیت می‌کرد. در اکتبر سال گذشته، او در پلتفرم X توضیح داد که در کتاب چاپ سال 2022 خود با عنوان مانیفست سرمایه‌داری (Capitalist Manifesto)، اظهار داشته که مارکسیست‌ها “در انتخابات سال 2020 ایالات متحده را به دست گرفتند” و هشدار داد که سیاست‌هایی مانند افزایش مالیات بر دارایی و کنترل اجاره را اجرا خواهند کرد. علاوه بر این، به دلیل افزایش نرخ بهره، ارزش املاک کاهش می‌یابد. او در آن زمان توصیه کرد: “من سرمایه‌گذاری در طلا، نقره و بیت کوین را توصیه کردم.”

ماه گذشته، این نویسنده مشهور به سرمایه‌گذاران توصیه کرد که بلافاصله بیت کوین بخرند و خاطرنشان کرد که او پیش‌بینی می‌کند که با سقوط بازار سهام، اوراق قرضه و املاک، همه برای خرید بیت کوین هجوم ببرند. او همچنین اعتقاد و خوش‌بینی خود را نسبت به آینده رمز ارزها ابراز کرد و اظهار داشت که پول فیات مانند نان تست است و آن را به عنوان “پول جعلی” توصیف کرد. از نظر او، طلا و نقره نمایانگر «پول خدا» هستند در حالی که بیت کوین «پول مردم» است. او علاوه بر صدور هشدارهای متعدد در مورد بزرگترین سقوط در املاک، سهام و اوراق قرضه، همچنین هشدار داد که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو باعث سقوط دلار آمریکا خواهد شد.

نظر شما در مورد روش تخصیص سرمایه توصیه شده توسط رابرت کیوساکی، نویسنده پدر پولدار پدر فقیر، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رابرت کیوساکی برای کمک به پشت سر گذاشتن “بزرگترین بحران در تاریخ جهان” چگونگی تخصیص  سرمایه را به اشتراک می‌گذارد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.