تحلیل تکنیکال بیت کوین و اتریوم: فعالان بازار منتظر شنیدن نتایج تصمیم‌گیری فدرال رزرو در مورد سیاست آتی

تحلیل-تکنیکال-بیت-کوین-و-اتریوم
آنچه در این مقاله میخوانید

در نوامبر 2023، اقتصاد کریپتو تحت تاثیر فعالیت‌های بازار قرار دارد و عملکرد چشمگیر بیت کوین (BTC) در کنار پیشرفت ثابت اتریوم (ETH) را به نمایش می‌گذارد. همچنان که ناظران بازار و معامله‌گران منتظر شنیدن اخبار مربوط به اعلام سیاست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) هستند، بازارهای رمز ارزها در حال حاضر آرام و یکپارچه هستند.

بیت کوین و اتریوم مسیرهای متفاوتی را طی می‌کنند

ساعاتی قبل از برگزاری نشست آتی کمیته فدرال بازار باز (FOMC)، ارزش خالص اقتصاد رمز ارزها به 1.3 تریلیون دلار رسیده است. سرمایه‌گذاران در انتظار هستند که ببینند آیا فدرال رزرو ایالات متحده نرخ وجوه فدرال را افزایش خواهد داد یا خیر. با این حال، ابزار   Fedwatch گروه بورس بازرگانی و کالای شیکاگو (CME) نشان می‌دهد که 97 درصد احتمال دارد که افزایش نرخ به نتیجه نرسد. بازدهی 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده پایین‌تر است، اما اوراق قرضه بلندمدت همچنان در بالاترین حد خود در 16 سال گذشته قرار دارند. ارزش معاملات آتی سهام با انتظارات و پیش‌بینی‌های کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) اندکی کاهش یافته است.

بیت کوین (BTC)

در حال حاضر، در زمان نگارش این تحلیل، بیت کوین (BTC) با قیمت 34,388.22 دلار در هر واحد مبادله می‌شود. دارایی رمز ارز پیشرو محدوده ۲۴ ساعته بین ۳۴,۱۷۴ تا ۳۴,۷۰۳ دلار به ازای هر بیت کوین را ثبت کرده است. بیت کوین در روز چهارشنبه حدود 8.97 میلیارد دلار حجم تجارت جهانی را به خود اختصاص داد و ارزش بازار آن با 50.9 درصد غالب است.

BTCUSD-daily-chart
نمودار روزانه جفت ارز بیت کوین/ دلار آمریکا (BTC/USD)

وضعیت فعلی بیت کوین منعکس‌کننده یک حرکت صعودی قوی است که با افزایش قابل‌توجه قیمت آن در دو هفته گذشته نشان داده شده است. رسیدن شاخص قدرت نسبی (RSI) به 79 و Stochastic به 75 هر دو به محدوده اشباع خرید اشاره می‌کنند، که نشان‌دهنده پتانسیل اصلاح یا تثبیت قیمت در کوتاه‌مدت است. با این حال، میانگین متحرک داستان متفاوتی را بیان می‌کند. با رسیدن میانگین متحرک نمایی (EMA) به 33,586 و میانگین متحرک ساده (SMA) به 34,173، هر دو شاخص سیگنال صعودی را نشان می‌دهند و روند صعودی غالب را تقویت می‌کنند.

با وجود حرکت مثبت قیمت، اختلاف بین اسیلاتورها یا نوسانگرها و میانگین‌های متحرک مستلزم احتیاط است. شرایط اشباع خرید نشان داده شده توسط شاخص قدرت نسبی (RSI) و Stochastic می‌تواند به افزایش نوسانات منجر شود و معامله‌گران باید برای نوسانات بالقوه قیمت در کوتاه‌مدت آماده باشند. میانگین‌های متحرک، در حالی که صعودی هستند، می‌توانند در ارتباط با سیگنال‌های احتیاطی نشان داده شده توسط دو نوسانگر نیز تفسیر شوند.

اتریوم (ETH)

در حال حاضر، قیمت اتریوم (ETH) 1,796 دلار در هر واحد است. این رمز ارز شاهد محدوده 24 ساعته 1,786 تا 1,827 دلار در هر اتر بوده است. حجم معاملات اتریوم با رسیدن به 10.56 میلیارد دلار در 24 ساعت گذشته بیشتر از بیت کوین بوده است. از نظر تسلط بر بازار، ارزش بازار اتریوم به 16.4 درصد از اقتصاد 1.3 تریلیون دلاری رمز ارزها می‌رسد.

ETHUSD-daily-chart
نمودار روزانه جفت ارز اتریوم/ دلار آمریکا (ETH/USD)

اتریوم با افزایش 3.9 درصدی قیمت در طول ماه گذشته، روند رشد آرام‌تری را طی می‌کند. با رسیدن شاخص قدرت نسبی (RSI) به 67 و شاخص Stochastic به 76، اوسیلاتورها وضعیت شدید بازار را نشان نمی‌دهند، که نشان‌دهنده یک محیط پایدارتر و خنثی‌تر در مقایسه با بیت کوین است. میانگین‌های متحرک، با رسیدن میانگین متحرک نمایی (EMA) به 1,771 و میانگین متحرک ساده (SMA) به 1,792، حمایت بیشتری برای چشم‌انداز مثبت فراهم می‌کند؛ با این حال، رشد قیمت آن به اندازه بیت کوین قابل‌توجه نیست.

حرکت ثابت‌تر قیمت اتریوم، همراه با مقادیر کمتر اسیلاتور، اتریوم را به عنوان گزینه‌ای با نوسان بالقوه کمتر در بازار فعلی معرفی می‌کند. با این حال، معامله گران همچنان باید احتیاط کنند و قبل از تصمیم‌گیری در مورد معاملات، مجموعه‌ای از شاخص‌ها و شرایط بازار را در نظر بگیرند. روند مثبت نشان‌دهنده میانگین‌های متحرک نشانه امیدوارکننده‌ای است، اما بسیار مهم است که هوشیار بمانیم و تحولات بازار را به طور منظم زیر نظر داشته باشیم.

آیا فکر می‌کنید اعلام سیاست امروز کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) بر بازارهای رمز ارزها، مانند بیت کوین و اتریوم، تأثیر خواهد گذاشت؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیل تکنیکال بیت کوین و اتریوم: فعالان بازار منتظر شنیدن نتایج تصمیم‌گیری فدرال رزرو در مورد سیاست آتی بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.