گزارش روزانه بازار فارکس، 2 نوامبر 2023

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-2-نوامبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) محدوده هدف وجوه فدرال رزرو را در 5.25-5.50 درصد نگه می‌دارد. جروم پاول دلار را ضعیف‌تر می‌بیند.
  • تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد که بانک انگلیس (BoE) نرخ بانکی را در 5.25 درصد نگه داشته و گزارش سیاست پولی (MPR) پیش‌بینی‌ها را کاهش دهد.
  • Norges در ساعت 9:00 به وقت گرینویچ (GMT) اعلام می‌شود و تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays) انتظار دارد این بانک نرخ خود را در 4.25 درصد حفظ کند.

اخبار بازار

  • کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) محدوده هدف وجوه فدرال رزرو را در 5.25-5.50 درصد نگه داشت، اما همان طور که انتظار می‌رفت، تمایل بیشتری را برای افزایش نرخ سیاستی خود حفظ کرد. این دومین بار متوالی است که فدرال رزرو تصمیم می‌گیرد تا نرخ بهره را افزایش ندهد و پس از 11 افزایش از مارس 2022، بالاترین سطح 22 ساله خود را حفظ کرده است. در طول کنفرانس مطبوعاتی، نظرات جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، بیانیه را تعدیل کرد و نشان داد که کمیته فدرال بازار باز (FOMC) ممکن است با افزایش نرخ موافق باشد و خطری که ممکن است بعداً نیاز به انجام کارهای بیشتری داشته باشد را مشخص کرد. تیم تحقیقات بارکلیز دیدگاه خود را مبنی بر این که کمیته فدرال بازار آزاد نرخ‌های خود را در نشست ماه دسامبر 25 واحد افزایش می‌دهد، حفظ خواهد کرد چون آنها فکر می‌کنند که داده‌ها به نشان دادن مومنتوم در اقتصاد ایالات متحده ادامه خواهند داد.
  • پس از تصمیم فدرال رزرو، ارزش دلار در برابر همتایان خود در G10 کاهش یافت. جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) که با قیمت 1.0530 در جلسه معامله می‌شد، اکنون در سطح 1.0605 قرار دارد (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز، فاینانشال تایمز).
  • موسسه تحقیقاتی بارکلیز انتظار دارد که بانک انگلیس (BoE) نرخ بهره را با رای تقسیم سه جانبه روی 5.25 درصد نگه دارد. حالت اصلی برای تقسیم رای 1-6-2 است که منعکس‌کننده ماهیت کاملاً متعادل تصمیم و استدلال‌های قابل قبول در هر دو طرف است (Dhingra به کاهش و Mann و Haskel به افزایش رای می‌دهند). رهنمودهای آتی احتمالاً به بالا ماندن نرخ‌ها برای یک دوره طولانی تاکید می‌کنند، و گزارش مربوط به سیاست پولی که رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) کوتاه‌مدت کمتری را پیش‌بینی می‌کند، مسیر مشابهی برای تورم محسوب می‌شود. پس از ماه نوامبر، آنها انتظار دارند که روند افزایش نرخ بانکی قبل از این که تا نیمه دوم سال 2024، به میزان 100 واحد فزاینده در بخش‌های 25 واحدی کاهش یابد، تا آگوست 2024 متوقف شود، اما خطراتی در هر دو طرف وجود دارد.
  • قیمت جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) تحت تاثیر دلار قرار گرفت و این جفت ارز با قیمت 1.2170، 20 پیپ بالاتر از جایی که صبح دیروز باز شد، معامله شد (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • نتیجه تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره بانک Norges در ساعت 9:00 به وقت گرینویچ (GMT) اعلام می‌شود و تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays) انتظار دارد این بانک نرخ خود را در 4.25 درصد حفظ کند. بانک مرکزی از قبل اعلام کرده بود که برای آخرین بار در ماه دسامبر، برای رسیدن به نرخ پایانی 4.50 درصد، نرخ‌های خود را  افزایش خواهد داد. مومنتوم ضعیف رشد جهانی و جریان همچنان منفی فارکس   Norges  همچنان باعث کاهش ارزش کرون نروژ (NOK) می‌شوند. افزایش نرخ‌ها از سوی بانک Norges تا حدودی این روند را جبران می‌کند. در فضای بازار نوظهور، انتظار داریم بانک مرکزی چک و همچنین بانک مرکزی مصر در حالت تعلیق باقی بمانند. مالزی نرخ بهره خود را بدون تغییر باقی گذاشت و برزیل 50 واحد آن را کاهش داد.
  • صبح دیروز، ارزش جفت ارز کرون نروژ/ کرون سوئد (NOKSEK) 0.30 درصد افزایش یافت و از 0.9980 به 1.0010 رسید (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 2 نوامبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.