بانک مرکزی نیجریه این ادعا را رد کرد که قصد دارد نام نایرا را در سال 2024 تغییر دهد

بانک-مرکزی-نیجریه-این-ادعا-را-رد-کرد-که-قصد-دارد-نام-نایرا-را-در-سال-2024-تغییر-دهد
آنچه در این مقاله میخوانید

بانک مرکزی نیجریه در یک پیام متنی که به طور گسترده منتشر شده است، ادعاهایی مبنی بر این که قصد دارد از ژانویه 2024 مجدداً نام نایرا را تغییر دهد، رد کرده است. به گفته سخنگوی این بانک، نویسندگان این پیام ظاهراً “متنی را که از یک سیاست قدیمی برگرفته شده است”، توسط رئیس قبلی در سال 2007 اصلاح کرده بودند.

به نیجریه‌ای‌ها گفته شد که این پیام را نادیده بگیرند

بانک مرکزی نیجریه در یک پیام متنی گسترده، ادعاها مبنی بر این که قصد دارد ارز محلی متزلزل خود را در ژانویه 2024 مجدداً تغییر دهد، رد کرده است. این بانک در بیانیه‌ای که مدیر ارتباطات خود منتشر کرد، گفت که مردم نیجریه باید پیام “گمراه کننده” را که هدف آن ایجاد هرج و مرج است، نادیده بگیرند.

به گزارش این بانک، پیام مذکور که پیش از این نادیده گرفته شده بود، اکنون به ظاهر مورد توجه قرار گرفته و بحث‌های متعددی را در مورد تأثیر چنین سیاستی بر اقتصاد به راه انداخته است.

در بیانیه بانک مرکزی آمده است:

“ما می‌خواهیم تاکید کنیم که محتوای پیام گمراه‌کننده است. نویسندگان پیام، در شیطنت خود، متنی را که از یک سیاست قدیمی توسط رئیس قبلی بانک مرکزی نیجریه (CBN) در سال 2007 اقتباس شده بود، اصلاح کردند تا جدید به نظر برسد.”

بانک مرکزی نیجریه (CBN) در حالی که اذعان داشت که در حال بررسی اصلاحات است، با این حال اعلام کرد که اقدامی برای تغییر نام نایرا (naira) آن چنان که در قانون بانک مرکزی نیجریه در سال 2007 تصریح شده، انجام نداده است. در همین حال، بانک از آن زمان از مردم نیجریه خواسته است که این پیام منتشرشده را که “تخمین زده می‌شود باعث ایجاد وحشت در دولت می‌شود”، نادیده بگیرند.

نظر شما در مورد ادعاهای مطرح شده در مورد تغییر نام پول ملی نیجریه چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بانک مرکزی نیجریه این ادعا را رد کرد که قصد دارد نام نایرا را در سال 2024 تغییر دهد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.