گزارش روزانه بازار فارکس، 3 نوامبر 2023

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-3-نوامبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • بانک انگلیس (BoE) با 6 رای موافق و 3 رای مخالف، نرخ‌ها را روی 5.25 درصد نگه می‌دارد؛ سه عضو آن به افزایش 25 واحدی نرخ‌ها رأی دادند.
  • تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در ماه اکتبر 225 هزار افزایش داشته باشد.
  • اشنابل از بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که “ما نمی‌توانیم در را برای افزایش بیشتر نرخ بهره ببندیم”.

اخبار بازار

  • (MPC) در نشست دیروز بانک انگلیس، با 6 رای موافق و 3 رای مخالف، به نگه داشتن نرخ‌ها در 5.25 درصد (مان (Mann)، هاسکل (Haskel) و گرین (Greene) به افزایش 25 واحدی نرخ‌ها رای دادند) رای داد. آنها رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) را در هر سال پیش‌بینی، کاهش دادند و تصویر بدتری از پویایی بازار کار سمت عرضه ترسیم کردند. اثر نهایی مسیر بالاتری برای تورم است اما همچنان پایین‌تر از هدف تعیین شده پایان می‌یابد. کمیته سیاست‌گذاری پولی (MPC) همچنین دستورالعمل‌های قبلی خود را مبنی بر این که سیاست‌های پولی باید به اندازه کافی، برای مدت زمان نسبتا بلند، محدودکننده باشد را حفظ کرد تا نرخ تورم را به طور پایدار به هدف 2 درصد بازگرداند. آنها همچنین گزینه افزایش نرخ را حفظ کردند تا در صورت وجود شواهد بیشتر از فشارهای تورمی مداوم، انقباض بیشتری را انجام دهند و در صورت لزوم، نرخ بهره را افزایش دهند. تیم تحقیقات بارکلیز معتقد است که اتخاذ این رویکرد نشان ‌می‌دهد که این احتمال وجود دارد که در ماه دسامبر، بار دیگر روند افزایش نرخ بهره متوقف شود.
  • ارزش پوند از صبح دیروز تا حدودی در برابر دلار افزایش یافته است و در حال حاضر در حدود 1.2200 معامله می‌شود (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • داده‌های مربوط به اشتغال ایالات متحده برای ماه اکتبر در ساعت 12:30 امروز به وقت گرینویچ (GMT) منتشر می‌شوند. تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارد که اشتغال حقوق و دستمزد غیرکشاورزی 225 هزار افزایش داشته باشد، که کندتر از افزایش 336 هزار نفری در ماه سپتامبر است، و میانگین درآمد ساعتی نیز 0.3 درصد نسبت به ماه گذشته (4.0 درصد نسبت به سال گذشته) صعود کرده است. در زمینه خانوار، آنها نرخ بیکاری را در 3.8 درصد ثابت نگه می‌دارند. نکته جالب توجه این است که داده‌های فوق برای جلسه کمیته فدرال بازار باز (FOMC)، که در آن فدرال رزرو نرخ بهره را بین 5.25-5.50 درصد نگه داشت، در دسترس نبود.
  • ارزش دلار در برابر همتایان خود در گروه G10 به روند نزولی خود ادامه می‌دهد و شاخص دلار (DXY) از زمان خروج لندن 0.50 درصد کاهش یافته است (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • ایزابل اشنابل (Isabel Schnabel)، عضو اجرایی بانک مرکزی اروپا، دیروز در سخنرانی خود در بانک فدرال رزرو سنت لوئیس (St. Louis)، گفت: “ما نمی‌توانیم راه را برای افزایش بیشتر نرخ بهره ببندیم”. این دیدگاه ناشی از این ایده بود که انتظارات تورمی شکننده هستند و هر گونه شوک مجدد طرف عرضه که بتواند آنها را بی‌ثبات کرده و ثبات میان‌مدت قیمت‌ها را تهدید کند، شکننده است. او چنین استدلال کرد که در حالی که یک سال طول کشید تا تورم از 10.6 درصد به 2.9 درصد برسد، “انتظار می‌رود دو برابر بیشتر طول بکشد تا از اینجا به 2 درصد برسد”. این اظهارات به دنبال اظهارات کلاس نات (Klass Knot)، رئیس بانک مرکزی هلند، مطرح شد که اعلام کرد برای مدتی به سیاست‌های محدودکننده نیاز است. این سخنان سختگیرانه بانک مرکزی اروپا در حالی مطرح می‌شود که داده‌های اقتصادی منطقه یورو همچنان مومنتوم کندی را نشان می‌دهد (بلومبرگ).
  • جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) در 3 هفته گذشته بین 1.0500 و 1.0700 معامله شده است و امروز صبح در حدود 1.0620 قرار دارد.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 3 نوامبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.