اداره مالی دبی XRP را به عنوان “توکن رمزنگاری به رسمیت شناخت

اداره-مالی-دبی-XRP-را-به-عنوان-توکن-رمزنگاری-شناخته‌شده-تایید-کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

اداره خدمات مالی دبی (Dubai Financial Services Authority)، رگولاتور مالی دبی، XRP را به عنوان یک توکن رمزنگاری به رسمیت شناخته‌شده برای استفاده در مرکز مالی بین‌المللی دبی (DIFC)، یک منطقه ویژه اقتصادی، تایید کرده است. ریپل (Ripple) توضیح داد: “شرکت‌های دارایی مجازی دارای مجوز در اداره خدمات مالی دبی اکنون می‌توانند XRP را در خدمات دارایی مجازی خود بگنجانند.” ریپل افزود که مؤسسات مستقر در این منطقه اکنون می‌توانند از XRP “برای سرعت بخشیدن به تبادل سریعتر و کارآمدتر ارزش جهانی” استفاده کنند.

XRP به توکن رمزنگاری به رسمیت شناخته‌شده تبدیل می‌شود

ریپل روز پنجشنبه اعلام کرد که اداره خدمات مالی دبی (DFSA) XRP را برای استفاده در مرکز مالی بین‌المللی دبی (DIFC)، یک منطقه اقتصادی ویژه در دبی، امارات متحده عربی، تایید کرده است. اداره خدمات مالی دبی به عنوان آژانس نظارتی مالی مرکز مالی بین‌المللی دبی شناخته می‌شود. ریپل توضیح داد:

“شرکت‌های دارای مجوز دارایی مجازی در مرکز مالی بین‌المللی دبی اکنون می‌توانند XRP را در خدمات دارایی مجازی خود بگنجانند.”

روز پنجشنبه، سازمان خدمات مالی دبی همچنین “اعلامیه‌ای درباره به رسمیت شناختن رمز ارزها” منتشر کرد و اعلام کرد که XRP و تون کوین (TON) به فهرست “توکن‌های رمزنگاری به رسمیت شناخته‌شده” اضافه شده‌اند. این رگولاتور تصریح کرد: “به رسمت شناختن این توکن‌ها از تاریخ انتشار این اطلاعیه لازم‌الاجرا است و تا اطلاع ثانوی به قوت خود باقی است.”

فهرست رمزارزهای به رسمیت شناخته شده اداره خدمات مالی دبی اکنون شامل پنج رمز ارز است: بیت کوین (BTC)، اتر (ETH)، لایت کوین (LTC)، تون کوین (TON) و XRP. این فهرست مشخص می‌کند که تون کوین و XRP در 2 نوامبر اضافه شدند در حالی که بیت کوین، اتر و لایت کوین در 1 نوامبر 2022 اضافه شدند.

ریپل تشریح کرد: “از آنجا که اداره خدمات مالی دبی برنامه‌های خارجی را باز کرد، XRP اولین دارایی مجازی است که توسط این نهاد تایید شده است. XRP به‌ بیت کوین، اتر و لایت کوین، به عنوان دارایی‌هایی که قبلاً تحت رژیم دارایی‌های مجازی اداره خدمات مالی دبی تأیید شده بودند، می‌پیوندد.” ریپل خاطرنشان کرد:

” XRP اکنون از شفافیت قانونی و نظارتی در مرکز مالی بین‌المللی دبی بهره می‌برد و برای استفاده توسط مؤسسات مستقر در این مرکز برای تسریع در تبادل سریعتر و کارآمدتر ارزش جهانی در دسترس خواهد بود.”

ریپل همچنین توضیح داد که به دلیل قوانین نوآوری رو به جلو، شبکه گسترده و شهرت دبی به عنوان یک مرکز مالی پیشرو جهانی”، این شرکت مرکز مالی بین‌المللی دبی را به عنوان محل دفتر مرکزی خود در خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA) در سال 2020 ” انتخاب کرد. این شرکت خاطرنشان کرد که تقریباً 20 درصد از مشتریان آن در این منطقه مستقر هستند.

سازمان تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی (VARA)، یکی دیگر از رگولاتورهای مستقل در دبی، نیز در فضای کریپتو فعال بوده است. سازمان تنظیم مقررات دارایی‌های مجازی مسئول نظارت و تنظیم دارایی‌ها و فعالیت‌های کریپتو در “تمام مناطق در سراسر امارت دبی، از جمله مناطق توسعه ویژه و مناطق آزاد، به استثنای مرکز مالی بین‌المللی دبی” است.

براد گارلینگ هاوس (Brad Garlinghouse)، مدیرعامل ریپل، در مورد تایید XRP توسط سازمان خدمات مالی دبی، گفت:

“ریپل حضور خود در دبی را دو چندان خواهد کرد و ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری نزدیک با قانونگذاران برای تحقق پتانسیل کامل کریپتو هستیم.”

ریپل تاکید کرد: “امارات متحده عربی به سرعت به یکی از نوآورترین حوزه‌های قضایی تبدیل شده است که قصد دارد شفافیت نظارتی و دستورالعمل‌هایی را برای شرکت‌های دارای مجوز ارائه خدمات مربوط به دارایی‌های مجازی فراهم کند.”

نظر شما در مورد تایید XRP از سوی رگولاتور مالی دبی به عنوان یک رمز ارز به رسمیت شناخته‌شده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره اداره مالی دبی XRP را به عنوان “توکن رمزنگاری به رسمیت شناخت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.