گزارش روزانه بازار فارکس، 6 نوامبر 2023

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-6-نوامبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از روند صعودی جهانی در هفته گذشته، سهام آسیا به طور کلی بالاتر رفت؛ با تایید مجدد کاهش میزان عرضه، قیمت نفت افزایش یافت.
  • کاهش چشمگیر ارزش دلار در روز جمعه به دنبال کاهش داده‌های مربوط به اشتغال غیر کشاورزی (NFP). جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) از 150 عقب‌نشینی کرد.
  • اقتصاددانان ما انتظار دارند فردا بانک مرکزی استرالیا نرخ‌های خود را 25 واحد افزایش دهد. جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) بالاتر از 0.65 معامله شد.

اخبار بازار

  • شاخص نیکی (Nikkei) امروز 2.4+ درصد افزایش یافت و شاخص‌های اصلی آسیا و اقیانوسیه (APAC) همگی در محدوده مطلوبی قرار داشتند. در میان خوش‌بینی مبنی بر این که چرخه‌های افزایش نرخ بانک مرکزی رو به پایان است، این افزایش به دنبال آغاز یک روند قوی برای سهام جهانی در هفته گذشته – S&P حدود 6 درصد افزایش یافت – روی داد. پس از آن که عربستان سعودی و روسیه تاکید کردند که محدودیت عرضه یک میلیون بشکه در روز تا پایان سال ادامه خواهد داشت، قیمت نفت برنت (Brent) با 1 درصد افزایش، به 85.8 دلار در هر بشکه رسید (بلومبرگ).
  • پس از توقف روند افزایش نرخ‌ها توسط کمیته فدرال بازار باز (FOMC) در هفته گذشته، و اظهار نظر جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، مبنی بر کاهش نرخ‌ها، برخی عقیده دارند که چرخه افزایش نرخ‌های فدرال رزرو به پایان رسیده است. اقتصاددانان ما هنوز افزایش 25 واحدی را ضروری می‌دانند، و انتظار دارند که داده‌ها همچنان مومنتوم را در اقتصاد نشان دهند – با این حال، آنها این افزایش را از ماه دسامبر به ژانویه به تعویق انداخته‌اند (تحقیقات بارکلیز)
  • پس از انتشار داده‌های پایین‌تر از حد انتظار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در روز جمعه (150 هزار در مقابل 180 هزار) و بازبینی‌های نزولی بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده، دلار آمریکا با کاهش ارزش گسترده‌ای در روز جمعه مواجه شد، و ارزش جفت ارز پوند انگلیس/ دلار آمریکا (GBP/USD) به 1.5  و جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) به 1.0 رسید. کاهش ارزش دلار تا جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) گسترش یافت که پس از رسیدن به بالاترین سطح 151.72 از ابتدای سال تا کنون، به دنبال اعلام تصمیم دیگر بانک مرکزی ژاپن، در اوایل هفته تا 149.2 کاهش یافت (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • از اینجا، استراتژیست‌های ما یک ین به شدت ضعیف را پیش‌بینی می‌کنند و در حال حاضر، جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) در محدوده اخیر 150-152 باقی مانده است. آنها انتظار دارند که 152 به عنوان آستانه جدید برای ریسک ناشی از مداخله عمل کند (تحقیقات بارکلیز).
  • صبح فردا، اقتصاددانان ما و فعالان بازار انتظار دارند که بانک مرکزی استرالیا به دنبال یک توقف چند ماهه، نرخ‌های خود را 25 واحد افزایش دهد. این تصمیم احتمالاً به این بستگی دارد که آیا روندهای صعودی چشمگیر در داده‌های اخیر، بازنگری «مشخص» در پیش‌بینی‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) بانک را توجیه می‌کند، که بولاک (Bullock)، رئیس این بانک، در مورد آن موضعی نسبتاً مبهم داشته است (تحقیقات بارکلیز).
  • پس از این که داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در سه ماهه سوم، به طرز چشمگیری افزایش یافتند، بولاک تا حدی آن را نادیده گرفت و خاطرنشان کرد که این مربوط به “جایی است که ما فکر می‌کردیم”. با این حال، افزایش 7.5 درصدی واردات در ماه سپتامبر حاکی از انعطاف‌پذیری مخارج داخلی است که نشان می‌دهد تورم نیز احتمالاً ثابت باقی می‌ماند (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • در پی عقب‌نشینی گسترده ارزش دلار و رویکرد ریسک‌پذیری قوی‌تر، ارزش جفت ارز دلار استرالیا/ دلار آمریکا (AUD/USD) در روز جمعه افزایش یافت و در آخر هفته و امروز صبح، بالاتر از سطح 0.65 معامله شد (بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 6 نوامبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.