افزایش قیمت طلا، هدیه دادن حلقه طلای سنتی به نوزادان در کره جنوبی را غیرممکن کرد

افزایش-قیمت-طلا-هدیه-دادن-حلقه-طلای-سنتی-کره-جنوبی-به-نوزادان-را-غیرممکن-کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

یک انگشتر 24 عیاری کودک، خالص‌ترین شکل طلای مورد استفاده در جواهرات، اکنون بیش از 400,000 وون (300 دلار آمریکا) قیمت دارد که نسبت به چند ماه گذشته، 15 درصد افزایش یافته است. ناظران بازار می‌گویند که جنگ اسرائیل و غزه دلیل اصلی افزایش قیمت طلا است، چون خریداران به سمت سرمایه‌گذاری روی طلا به عنوان یک دارایی امن هجوم آورده‌اند.

در کره جنوبی، انگشتر طلای خالص از دیرباز هدیه‌ای سنتی به مناسبت اولین سالگرد تولد نوزاد محسوب می‌شده است تا سلامت و امنیت او را تضمین کند.

با این حال، قیمت فزاینده طلا اکنون مردم کره جنوبی را بر آن داشته تا به دنبال جایگزین‌های اقتصادی‌تری باشند.

یک حلقه 24 عیار کودک، خالص‌ترین شکل طلای مورد استفاده در جواهرات، اکنون با توجه به وزن متوسط یک حلقه نوزاد که 3.75 گرم است، بیش از 400,000 وون (300 دلار آمریکا) قیمت دارد.

این افزایش 15 درصدی قیمت تنها در چند ماه گذشته روی داده است. روشن است که قیمت انگشتر طلا از حرکت صعودی قیمت طلا در سطح بین‌المللی تبعیت کرده است.

پس از آغاز جنگ اسرائیل و غزه در اوایل ماه اکتبر، بهای طلا به شدت افزایش یافت. حرکت صعودی قیمت این فلز گرانبها به بالاترین حد خود رسید و در پایان ماه گذشته در بورس نیویورک، برای مدت کوتاهی از 2,005 دلار در هر اونس فراتر رفت. این اولین باری است که قیمت جهانی طلا از ماه می، از 2,000 دلار فراتر می‌رود. قیمت طلا در حدود 1,990 دلار در هر اونس در نوسان است، اما در بالاترین سطح از ماه می گذشته باقی مانده است.

قیمت طلای کره جنوبی نیز به شدت افزایش یافت. بر اساس داده‌های بازار طلای KRX، پلتفرم معاملات دولتی طلا، یک گرم طلا در 30 اکتبر به بالاترین سطح خود یعنی 86,820 وون (67 دلار آمریکا) رسید. این بالاترین قیمتی است که طلا تا کنون در بازار طلای KRX از زمان تأسیس آن در سال 2014 معامله شده است. قیمت از این هفته به 83,010 وون کاهش یافت.

به همین ترتیب، قیمت 3.75 گرم طلای 24 عیار – واحد وزنی پرکاربرد در تجارت فلزات گرانبها در آسیا و همچنین واحد پایه برای انگشتر طلای کودک – در 28 ماه اکتبر در بورس طلای کره، بزرگترین تامین‌کننده خصوصی طلای این کشور، به بالاترین سطح 374,000 وون رسید که بیش از دو برابر قیمت در سال 2013 است.

ناظران بازار می‌گویند که جنگ اسرائیل و غزه دلیل اصلی افزایش قیمت است. با افزایش نگرانی‌ها در مورد “جنگ پنجم خاورمیانه”، در میان تشدید درگیری‌ها در منطقه، خریداران به سمت سرمایه‌گذاری روی طلا به عنوان یک دارایی امن هجوم آورده‌اند.

در نتیجه، میانگین ماهانه قیمت طلا تنها در ماه اکتبر 8.19 درصد افزایش یافت که بالاترین رشد از 8.86 درصد در ماه مارس، زمانی که احساس نگرانی از سقوط ناگهانی بانک سیلیکون ولی (Silicon Valley Bank) شدت یافت، محسوب می‌شود. ETFهای مرتبط با طلا نیز بالاترین نرخ بازدهی را در بین ETFهای داخلی طی ماه گذشته به ثبت رساندند.

سونگ جونگ گیل (Song Jong-gil)، مدیر عامل بورس طلای کره، گفت:

“سه عامل مهم نرخ ارز بالا، نرخ بهره بالا و تورم بالا، در کنار رکود اقتصادی، منجر به افزایش فروش طلا به منظور کسب سود شده است.”

او گفت: “با توجه به احتمال تشدید جنگ اسراییل و غزه و طولانی شدن جنگ اوکراین، انتظار می‌رود که با روی آوردن سرمایه‌گذاران به دارایی‌های امن، قیمت طلا در آینده قابل پیش‌بینی، مسیر صعودی خود را حفظ کند.”

پیش‌بینی شما در مورد روند قیمت طلا در آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره افزایش قیمت طلا، هدیه دادن حلقه طلای سنتی به نوزادان در کره جنوبی را غیرممکن کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.