طراحی سکه‌های پاندای جدید طلا و نقره ۲۰۲۴ با تم کلکسیونی «ده سال عشق»

china-panda-series
آنچه در این مقاله میخوانید

بانک خلق چین ششمین طرح خود را منتشر کرده است که بخشی از مجموعه‌ای از طرح‌های پاندا است که بر داستان یک پاندا تمرکز دارد که در جهان اطراف خود از بچگی تا بزرگسالی می‌گردد. اولین طرح که در سال 2019 با نسخه‌های جدید سکه‌های یادبود طلا و نقره پاندا عرضه شد، با مدل طراحی با عنوان «ده سال عشق» به عنوان داستان بزرگ‌تر آغاز شد و هر سال با موضوع عشق ادامه پیدا کرد. مجموعه طرح‌های پاندا بر داستان یک پاندا تمرکز دارد که در جهان اطراف خود از بچگی تا بزرگسالی می‌گردد. این مفهوم با دهمین و آخرین طرح در این موضوع ویژه در سال 2028 به پایان خواهد رسید.

china-2014-panda-gold-silver-collector

این مجموعه 2024 شامل هشت سکه یادبود طلا، پلاتین و نقره با کیفیت شمش پاندا در وزن‌های 30 گرم تا یک گرم (طلا)، 30 گرم و سه گرم (پلاتین) و 30 گرم (نقره) است.

china-2014-10Y-panda-silver-pair

ابزارهای مورد استفاده برای طراحی این سکه‌ها شامل یک برنامه رنگ‌آمیزی انتخابی است که طراحی را بهبود می‌بخشد. آنها شامل شش وزن از یک کیلوگرم تا 50 گرم (طلا)، یک کیلوگرم و 150 گرم (نقره) هستند. ارزش اسمی آنها از 10,000 یوان (یک کیلوگرم طلا) تا 10 یوان (نقره 30 گرمی) متغیر است.

china-2014-500Y-panda-gold-pair

مجموعه‌های شمش و سکه‌های یادبود متعلق به سال ۲۰۲۴ توسط شرکت ضرابخانه شنیانگ (Shenyang Mint Company Ltd) با مسئولیت محدود، شرکت ضرابخانه شانگهای با مسئولیت محدود (Shanghai Mint Company Ltd) و شرکت ضرابخانه شنژن گوبائو با مسئولیت محدود (Shenzhen Guobao Mint Company Ltd) به نمایندگی از بانک خلق چین ضرب می‌شوند.

طرف مقابل این سکه‌ها هم که توسط هنرمندی به نام Huang Qin، مستقر در شانگهای، طراحی شده است، یک مادر نشسته و هم یک بچه پاندا غول پیکر را در محیط معمولی خود با گیاهان و صخره‌های بزرگ در پس‌زمینه نشان می‌دهد.

هر سکه شامل وزن مربوطه و محتوای فلزی است که در لبه سمت چپ بالا قرار گرفته و واحد آن در سمت چپ پایین قرار دارد. طرح معکوس سالن دعا برای برداشت خوب در معبد بهشت در پکن را نشان می‌دهد که نام کشور 中 华 人 民 共 和 国 (“جمهوری خلق چین”) در بالای معبد در امتداد لبه بالایی قرار گرفته است. سال صدور 2024 در زیر سکه نشان داده شده است.

دیدگاه خود را درباره طراحی سکه‌های پاندای جدید طلا و نقره ۲۰۲۴ با تم کلکسیونی «ده سال عشق» بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.