گزارش روزانه بازار فارکس، 13 نوامبر 2023

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-13-نوامبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • در آستانه انتشار شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده که قرار است فردا منتشر شود، سهام آسیایی روند متفاوتی را نسبت به یکدیگر طی کردند.
  • جو بایدن و شی جین پینگ روز چهارشنبه در واشنگتن دیداری تاریخی خواهند داشت.
  • داده‌های مربوط به بیکاری و درآمد انگلیس فردا ساعت 7 صبح به وقت گرینویچ منتشر می‌شوند.

اخبار بازار

  • پیش از انتشار داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آمریکا در ماه اکتبر که فردا در ساعت 13:00 به وقت گرینویچ منتشر می‌شود، سهام آسیایی یک شبه دچار نوسان شد و ارزش معاملات آتی سهام آمریکا صبح امروز کاهش یافت. تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) پیش‌بینی می‌کند که شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) کل کالاها از 3.7 درصد در ماه سپتامبر، به 3.3 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یابد (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) به 151.75 سقوط کرد که نگرانی از مداخله در بازار توسط مقامات ژاپنی را تشدید کرد – استراتژیست‌های فارکس ما سطح 152 را به عنوان آستانه جدید برای ریسک مداخله در نظر می‌گیرند (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • جو بایدن (Joe Biden) و شی جین پینگ (Xi Jinping) روز چهارشنبه در واشنگتن دیدار خواهند کرد؛ این سفر اولین سفر شی جین پینگ به ایالات متحده در بیش از 6 سال گذشته محسوب می‌شود. به گفته جیک سالیوان (Jake Sullivan)، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، اولویت بایدن احیای ارتباطات نظامی است. فعالان بازار امیدوار هستند که این نشست نشانه گرم شدن بیشتر روابط بین کشورها باشد که از زمان حادثه بالون چین در اوایل سال جاری دچار سردی شده است (بلومبرگ).
  • در حالی که تیم تحقیقات بارکلیز انتظار ندارد این نشست پیامدهای اقتصادی عمده‌ای به همراه داشته باشد، انجام گفتگوهای مثبت می‌تواند به ایجاد تمایلات ریسک‌ ضعیف‌تر منجر شده و باعث افزایش ارزش دلار آمریکا (USD) و یوان چین (CNY) شود (تحقیقات بارکلیز).
  • داده‌های مربوط به بیکاری و درآمد انگلیس فردا ساعت 7 صبح به وقت گرینویچ منتشر می‌شوند. هم تحقیقات بارکلیز و هم اتفاق نظر فعالان بازار حاکی از کاهش رشد دستمزدها از 8.1 درصد قبل به 7.3 درصد است، که به تقویت گمانه‌زنی فعالان بازار در مورد باقی ماندن نرخ‌های بهره در سطوح فعلی به جای افزایش بیشتر کمک می‌کند (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 13 نوامبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.