خریدهای بی‌سابقه از سوی بانک‌های مرکزی می‌تواند بهای طلا را بالا نگه دارد

خریدهای-بی‌سابقه-از-بانک‌های-مرکزی-می‌تواند-بهای-طلا-را-بالا-نگه-دارد
آنچه در این مقاله میخوانید

وضع نرخ‌های بهره بالاتر برای مدت طولانی‌تر ممکن است به طور موقت طلا را تحت تأثیر قرار داده باشد. اما رویدادهای ژئوپلیتیک اخیر با افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن، ارزش این فلز گرانبها را بالاتر برد. یکی دیگر از عواملی که ارزش این فلز گرانبها را صعودی نگه داشته است، خرید از سوی بانک‌های مرکزی بوده است.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری جهانی مانند مورگان استنلی (Morgan Stanley) با افزایش تقاضا برای این فلز گرانبها، نسبت به ارزش سهام طلا خوش‌بین هستند. همان طور که گفته شد، خرید از سوی بانک‌های مرکزی ممکن است در این احساسات صعودی نقش داشته باشد. دلیل این مسئله این است که خرید در سال 2023 ممکن است از سال قبل بیشتر شود.

یاهو فایننس (Yahoo Finance) خاطرنشان کرد: “یکی از خریداران بزرگ طلا بانک‌های مرکزی بوده‌اند و ممکن است در سال 2023، این خریدها از خریدهای سال گذشته بیشتر شود.”

البته، تقاضا برای طلا همچنان به دلیل ویژگی آن به عنوان یک دارایی ایمن افزایش خواهد یافت. به گفته FX Empire، با پایان یافتن سال 2023، ابهام و تردید همچنان بر بازارهای سرمایه سایه افکنده است، که تنها تقاضا برای طلا و خدمات جانبی که از صنعت فلزات گرانبها مانند استخراج معادن پشتیبانی می‌کنند را تقویت می‌کند.

بیشتر این عدم قطعیت ناشی از گمانه‌زنی‌های مداوم در مورد این مسئله است که فدرال رزرو ایالات متحده با نرخ‌های بهره چه خواهد کرد.

FX Empire خاطرنشان کرد: “با عبور از سه ماهه پایانی یا سال 2023، فهرست عوامل خطرناک شناخته شده در حال گسترش است. تعداد فزاینده‌ای از معامله‌گران متقاعد شده‌اند که در این محیط اقتصادی و ژئوپلیتیکی به صورت فزاینده‌ ناپایداری که در حال حاضر، در آن قرار داریم، توجیه افزایش بیشتر نرخ‌ها دشوار است.”

FX Empire با اشاره به این که هر گونه کاهش قیمت طلا “باید به عنوان فرصت خرید تلقی شود چون قیمت‌ها برای مدت طولانی پایین نمی‌مانند!”، افزود: “در چنین مواقعی، یافتن دارایی امنی برای حفظ ارزش سرمایه اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند، که توضیح می‌دهد چرا طلا به عنوان دارایی امنی مورد توجه همه سرمایه‌گذاران قرار دارد.”

نظر شما در مورد دیگر عوامل موثر بر قیمت طلا در آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره خریدهای بی‌سابقه از سوی بانک‌های مرکزی می‌تواند بهای طلا را بالا نگه دارد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.