بیش از 40 کشور چارچوب گزارش‌دهی کریپتوی بین‌المللی را اجرا می‌کنند

بیش-از-40-کشور-چارچوب-گزارش‌دهی-کریپتوی-بین‌المللی-را-اجرا-می‌کنند
آنچه در این مقاله میخوانید

بیش از 40 کشور موافقت کرده‌اند که چارچوب گزارش‌دهی کریپتو را که توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) و به دستور G20 تهیه شده است را اجرا کنند. آنها می‌گویند: “اجرای گسترده، منسجم و به موقع این چارچوب گزارش‌دهی کریپتو توانایی ما را برای اطمینان از پرداخت مالیات و مقابله با فرار مالیاتی، که باعث کاهش درآمدهای دولتی و افزایش بار بر دوش کسانی می‌شود که مالیات خود را پرداخت می‌کنند، بیشتر خواهد کرد.”

48 حوزه قضایی که چارچوب گزارش‌دهی کریپتوی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) را اجرا می‌کنند

چهل و هشت حوزه قضایی، شامل بیش از 40 کشور، روز جمعه بیانیه مشترکی درباره اجرای چارچوب گزارش‌دهی دارایی‌های کریپتو (CARF) که به دستور گروه بیست (G20)، توسط سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) تدوین شده است را صادر کردند.

این بیانیه به صورت مشترک توسط کشورهای ارمنستان، استرالیا، اتریش، باربادوس، بلژیک، بلیز، برزیل، بلغارستان، کانادا، شیلی، کرواسی، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، کره، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، مکزیک، هلند، نروژ، پرتغال، رومانی، سنگاپور، اسلواکی، اسلوونی، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا صادر شده است. همچنین، سرزمین‌های تابع پادشاهی بریتانیا شامل گرنزی (Guernsey)، جرزی (Jersey)، و جزیره من (Isle of Man)، به علاوه قلمروهای دریایی بریتانیا که شامل جزایر کیمن (Cayman Islands) و جبل‌الطارق می‌شوند، نیز این بیانیه را صادر کردند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: “ما از استاندارد بین‌المللی جدید مبادله خودکار اطلاعات بین مقامات مالیاتی که توسط OECD ایجاد شده است – چارچوب گزارش‌دهی دارایی‌های کریپتو (CARF) – استقبال می‌کنیم.” در ادامه این بیانیه آمده است:

“اجرای گسترده، منسجم و به موقع این چارچوب گزارش‌دهی کریپتو توانایی ما را برای اطمینان از پرداخت مالیات و مقابله با فرار مالیاتی، که باعث کاهش درآمدهای دولتی و افزایش بار بر دوش کسانی می‌شود که مالیات خود را پرداخت می‌کنند، بیشتر خواهد کرد.”

این بیانیه خاطرنشان می‌کند که اجرای CARF با هدف “همگامی با توسعه و رشد سریع بازار دارایی‌های رمزنگاری‌شده و اطمینان از این که دستاوردهای اخیر در شفافیت مالیاتی جهانی به تدریج از بین نخواهد رفت، صورت می‌گیرد.”

چارچوب گزارش‌دهی دارایی‌های کریپتو (CARF) بر اساس دستور G20 ایجاد شد. این چارچوب روش استانداردی برای گزارش اطلاعات مالیاتی در مورد تراکنش‌های رمز ارزها ارائه می‌کند تا این اطلاعات به صورت سالانه و به‌ طور خودکار با حوزه‌های قضایی محل اقامت مالیات‌دهندگان مبادله شود.

همه حوزه‌های قضایی فوق اظهار داشتند که “در نظر دارند تا مطابق با رویه‌های قانونی داخلی، به سرعت CARF را به قوانین داخلی منتقل کرده و توافق‌نامه‌های مبادله را به موقع فعال کنند تا مبادلات تا سال 2027 آغاز شود.”

در خاتمه، این بیانیه خاطرنشان می‌کند:

“ما از سایر حوزه‌های قضایی دعوت می‌کنیم تا با هدف تقویت سیستم جهانی تبادل خودکار اطلاعات که هیچ مخفیگاهی برای فرار مالیاتی باقی نمی‌گذارد، به ما بپیوندند.”

نظر شما در مورد این حوزه‌های قضایی که چارچوب گزارش‌دهی رمزنگاری OECD را اجرا می‌کنند، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بیش از 40 کشور چارچوب گزارش‌دهی کریپتوی بین‌المللی را اجرا می‌کنند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.