هشدار آدریان دِی در مورد رکود اقتصادی “حتمی” ایالات متحده: قطار باری در حال حرکت به سمت ماست!!

هشدار-آدریان-دِی-در-مورد-رکود-اقتصادی-حتمی-ایالات-متحده-قطار-باری-در-حال-حرکت-به-سمت-ماست
آنچه در این مقاله میخوانید

آدریان دِی (Adrian Day)، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دِی (Adrian Day Asset Management)، در مصاحبه جدید خود، دیدگاه‌های خود را مطرح کرد و پیش‌بینی نمود که رکود اقتصادی در ایالات متحده نزدیک است. دِی به طور انتقادی اقدامات فدرال رزرو (Federal Reserve) را تحلیل کرد و تأثیرات مورد انتظار آن را بر اقتصاد کشور توضیح داد.

آدریان دی: رکود اقتصادی مانند قطاری که در حال پیشروی است، ظاهر می‌شود

در 8 نوامبر 2023، آدریان دِی، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دِی با میشل ماکوری (Michelle Makori)، مجری اصلی و سردبیر کیتکو نیوز (Kitco News) در کنفرانس سرمایه گذاری نیواورلئان 2023 (New Orleans Investment Conference) مصاحبه کرد. در طی این مصاحبه، دِی نگرانی‌های خود را در مورد مسیر اقتصاد ایالات متحده به سمت رکود اعلام کرد و آن را به دلیل عواقب تاخیری سیاست‌های پولی انقباضی، “اجتناب‌ناپذیر” دانست.

او به توالی تاریخی اشاره کرد که رکودها پس از چرخه‌های افزایش نرخ بهره رخ می‌دهند و تأکید کرد که میانگین زمان تأخیر از شروع افزایش نرخ بهره تا آغاز رکود حدوداً ۲۲ ماه است. این دیدگاه نشان می‌دهد که ایالات متحده ممکن است هنوز به طور کامل با اقدامات فدرال رزرو مواجه نشده باشد، که این امر نشان‌دهنده رکود اقتصادی قریب‌الوقوع است.

دِی گفت: ” از نظر من رکود اجتناب‌ناپذیر است. در واقع، پدیده‌ای غیر قابل‌اجتناب است، و بسیاری از مردم فکر می‌کنند که این در ذات اقتصاد ماست، خب می‌دانید که تمام کاری که فدرال رزرو انجام داده، افزایش نرخ‌ها بوده است و ما هنوز رکود اقتصادی نداشته‌ایم، بنابراین از آن فرار کرده‌ایم – من فکر می‌کنم آن‌ها در دنیای خیالی زندگی می‌کنند.”

مصاحبه-دی-با-ماکوری
آدریان دی، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی (سمت چپ) با میشل ماکوری، مجری اصلی و سردبیر کیتکو نیوز (سمت راست) صحبت می‌کند

دی استراتژی فدرال رزرو را مورد انتقاد قرار داد و چنین استدلال کرد که فرصت‌های از دست رفته در تعدیل نرخ‌ها، به طور بالقوه سناریوهای اقتصادی آینده را پیچیده می‌کنند. او بر عدم اطمینان ناشی از افزایش نرخ بهره تاکید کرد و اظهار داشت که وضع نرخ‌های بالا برای مدت طولانی به طور قابل توجهی بر خانوارها و شرکت‌ها تأثیر می‌گذارد. موضع دِی حاکی از رویکرد «وضع نرخ بالاتر برای مدت طولانی‌تر» توسط فدرال رزرو است که احتمالاً منجر به پیامدهای اقتصادی شدیدتری می‌شود.

در زمینه تورم، دِی تجدید حیات آن را پیش‌بینی کرد و آن را به اثرات پایه و افزایش قیمت نفت نسبت داد. او مدعی شد که حتی اگر فدرال رزرو تورم را مهار کند، اقدامات اجرایی ممکن است رکود را تشدید کند. نظر دِی منعکس‌کننده شک و تردید در مورد ظرفیت فدرال رزرو برای تضمین یک دوران گذار اقتصادی آرام است و نشان می‌دهد که تورم مداوم یا افزایش شدید نرخ‌ها می‌تواند مشکلات اقتصادی را تشدید کند.

با توجه به استراتژی‌های سرمایه‌گذاری در میان این عدم قطعیت‌ها، دی توصیه می‌کند که لازم است سبد سرمایه خود را متنوع کنیم و بر دارایی‌هایی مانند طلا و سهام طلا تمرکز کنیم، که از نظر او ارزش کمتری دارند. دِی به ماکوری گفت: “چشم‌انداز برای طلا قوی است. بنابراین، ارزش سهام طلا بسیار کم ارزش است، اما من فکر می‌کنم که به زمانی نزدیک می‌شویم که اگر بازار سهام شروع به تزلزل کند، نه سقوط، بلکه تزلزل، شاهد چرخش به سمت … بخش‌هایی خواهیم بود که کم‌ارزش شناخته شده‌اند.”

او همچنین توصیه کرد که بخش قابل‌توجهی از دارایی‌ها باید به وجه نقد یا خزانه‌های کوتاه‌مدت تخصیص داده شود و به بازده جذاب فعلی آن‌ها اشاره کرد. دی عقیده دارد که این استراتژی، سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در تغییرات بالقوه بازار که از چشم‌انداز اقتصادی در حال تحول ناشی می‌شود، مجهز می‌کند. دِی به ماکوری گفت: “من فکر می‌کنم رکود اقتصادی در راه است، مانند قطار باری است که به سمت ما می‌آید، اما هنوز به ما ضربه نزده است… به دلیل تأثیرات تأخیر انقباض، این مسئله اجتناب‌ناپذیر است.”

درباره پیش‌بینی‌های دی درباره دارایی‌های خاص و وضعیت اقتصاد ایالات متحده چه فکر می‌کنید؟ آیا فکر می کنید رکود اجتناب‌ناپذیر است؟

دیدگاه خود را درباره هشدار آدریان دِی در مورد رکود اقتصادی “حتمی” ایالات متحده: قطار باری در حال حرکت به سمت ماست!! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.