ذخایر طلای چین 10 برابر مقادیر گزارش شده است! دلیل واقعی انباشت طلا توسط پکن چیست؟!

ذخایر-طلای-چین-10-برابر-مقادیر-گزارش-شده-است
آنچه در این مقاله میخوانید

چین در حال خرید گسترده طلا بوده است – در طی ۱۲ ماه گذشته، این کشور هر ماه ذخایر طلای خود را افزایش داده است. با این حال، طبق گفته دومینیک فریزبی (Dominic Frisby)، موسس FlyingFrisby.com، ارقام رسمی حتی به مقادیر واقعی خریدهای چین نزدیک نیستند.

مقدار واقعی حجم خرید طلا توسط چین چقدر است؟

آخرین داده‌ها از چین نشان داد که بانک مرکزی این کشور در ماه اکتبر برای دوازدهمین ماه متوالی طلا خریده است. شورای جهانی طلا (WGC) گزارش داد که آخرین میزان خرید حدود 23 تن بود که حجم کل ذخایر را به 2,215 تن افزایش داد.

به طور کلی، در طی سالی که به نظر می‌رسد رکوردشکنی دیگری از خرید طلا توسط بانک مرکزی ثبت شود، دولت چین اخیراً یکی از بزرگترین خریداران طلا بوده است.

فریزبی در حاشیه کنفرانس سرمایه‌گذاری نیواورلئان به میشل ماکوری (Michelle Makori)، مجری اصلی و سردبیر کیتکو نیوز (Kitco News)، گفت که با وجودی که چین در زمینه انباشت طلا پیشرو است، اما ارقام واقعی بسیار چشمگیرتر هستند.

Frisby-and-Makori

داده‌های رسمی از چین به منظور آگاه کردن فعالان بازار با این نظریه است که این کشور طلای بسیار بیشتری در اختیار دارد.

فریزبی گفت:

“آنها به آرامی اخبار را منتشر می کنند. چین فوق العاده جاه‌طلب است. من احتمالاً بیش از هر کسی این موضوع را مطالعه کرده‌ام و به شما خواهم گفت که چرا ذخایر طلای چین احتمالاً ده برابر چیزی است که آنها می‌گویند. و محاسبات در این مورد بسیار ساده است.”

چین بزرگترین تولیدکننده و واردکننده طلا در جهان است. به گفته فریزبی: “اما شعار این کشور این است که ما نباید زیاد بدرخشیم.”

در این قرن، چین تقریباً 7,000 تن طلا تولید کرده است. او خاطرنشان کرد: “بیش از 50 درصد از معادن طلای چین دولتی است و چین هیچ مقدار از طلای تولیدی خود را صادر نمی‌کند. بنابراین، تمام طلایی که چین استخراج کرده است در چین باقی مانده است.”

در بخش واردات، مشخص نیست که چین چقدر طلا از طریق سوئیس، دبی یا لندن وارد کرده است، اما می‌توان تخمین‌هایی را انجام داد. فریزبی توضیح داد:

“می‌دانیم که مقدار زیادی از طلایی که وارد چین می‌شود، از طریق بورس طلای شانگهای (Shanghai Gold Exchange) به این کشور وارد می‌شود. و می‌دانیم که در این قرن، 22,000 تن طلا از بورس طلای شانگهای خارج شده است. بنابراین، این 22,000 تن با 7,000 تن جمع می‌شود – 29,000 تن، و در سال 2000، 4,000 تن طلای دیگر که دولتی بود، در چین وجود داشت.”

بر این اساس، فریزبی تخمین زد که چین حداقل 33,000 تن طلا در اختیار داشته باشد که نیمی از آن احتمالاً دولتی است. او گفت: “16,500 تن دو برابر مقداری است که آمریکا در اختیار دارد.”

اگر چین به آمریکا روی کند و بگوید: “ما دو برابر شما طلا به دست آورده‌ایم، به منزله اعلان جنگ است.”

فریزبی گفت: “اگر چین با آمریکا وارد جنگ شود، پول را به سلاح تبدیل خواهد کرد.”

فریزبی همچنین اعتراف کرد که چین می‌تواند با استفاده از طلا از ارز خود پشتیبانی کند.

قیمت طلا در سال آینده به 3,000 دلار می‌رسد؛ ارزش بیت کوین دو برابر می‌شود و به 100,000 دلار می‌رسد

بازار طلا در پایان ماه اکتبر از سطح 2,000 دلار در هر اونس عبور کرد و ارزش بیت کوین در هفته گذشته به 38,000 دلار رسید.

فریزبی نسبت به هر دو دارایی در سال آینده خوشبین است. در مورد طلا، فریزبی خاطرنشان کرد که مومنتوم در حال افزایش است. او گفت:

“به نظر می‌رسد قیمت طلا در حال آماده شدن برای تغییرات چشمگیر است. این احتمال وجود دارد که بهای طلا به 2,700 دلار برسد و شاید حتی از 3000 دلار نیز در سال آینده فراتر برود.”

فریزبی با خوشحالی زیاد در مورد تایید ETF اسپات بیت کوین گفت که ارزش بیت کوین ممکن است دوباره به بالاترین رکورد قبلی خود یعنی 69,000 دلار برسد و سپس به 100,000 دلار صعود کند.

او افزود: “اگر ارزش بیت کوین به بالاترین قیمت‌های جدید بالاتر از 70,000 دلار و بهای طلا به بالاترین قیمت‌های جدید بالاتر از 2,100 دلار برسد، مسیر روشن است. هیچ مقاومتی وجود ندارد. اگر سرمایه کافی وارد این بازار شود، ارزش بیت کوین می‌تواند به راحتی به 100,000 دلار برسد.”

نظر شما در مورد انباشتن مقادیر زیادی از ذخایر طلا توسط چین چیست؟ آیا با نظر فریزبی در مورد روند آتی قیمت طلا و بیت کوین موافق هستید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ذخایر طلای چین 10 برابر مقادیر گزارش شده است! دلیل واقعی انباشت طلا توسط پکن چیست؟! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.