58 قانونگذار آمریکایی از بایدن و یلن در مورد فعالیت‌های حماس در زمینه رمز ارزها پاسخ خواستند

58-قانونگذار-آمریکایی-از-بایدن-و-یلن-در-مورد-فعالیت‌های-حماس-در-زمینه-رمز-ارزها-پاسخ-خواستند
آنچه در این مقاله میخوانید

58  قانونگذار ایالات متحده، خواستار پاسخگویی جو بایدن (Joe Biden)، رئیس جمهور، و جانت یلن (Janet Yellen)، وزیر خزانه داری ایالات متحده، در رابطه با فعالیت حماس در زمینه دارایی‌های دیجیتال و همچنین موفقیت ایالات متحده در توقیف رمز ارزهای غیرقانونی شدند. با وجود انتشار گزارش‌هایی مبنی بر این که گروه‌های جهادی مانند حماس میلیون‌ها دلار پول را به صورت رمز ارز جمع‌آوری کرده‌اند، قانون‌گذاران تاکید کردند: “هنوز مشخص نیست که چه مقدار از دارایی‌های دیجیتالی شناسایی شده برای حماس قابل دسترسی است یا در اختیار این گروه قرار دارد.”

قانونگذاران از بایدن و یلن پاسخ می‌خواهند

پنجاه و هشت قانونگذار آمریکایی روز چهارشنبه نامه‌ای دو حزبی به جو بایدن، رئیس جمهور، و جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، ارسال کردند که در آن به دنبال پاسخ‌هایی در مورد فعالیت گروه جهادی حماس در زمینه رمز ارزها، شامل “توانایی این گروه برای استفاده از دارایی‌های دیجیتال برای تامین مالی عملیات‌های خود” بودند. هدف از ارسال این نامه حقیقت‌یاب کمک به کنگره برای درک بهتر استفاده حماس از رمز ارزها است.

نمایندگان ایالات متحده، شامل تام ایمر (Tom Emmer)، پاتریک مک‌هنری (Patrick McHenry)، فرنچ هیل (French Hill) و ریچی تورس (Ritchie Torres)، با اشاره به این که کنگره به “اطلاعات بیشتری پیرامون فعالیت‌های حماس” نیاز دارد، نوشتند:

“کنگره باید اطلاعاتی را در زمینه اندازه، دامنه و مدت فعالیت گروه حماس در زمینه رمز ارزها و همچنین این که آیا ایالات متحده در توقیف دارایی‌های دیجیتال غیرقانونی موفق بوده است یا نه را به دست آورند.”

در این نامه به گزارش‌های مختلفی اشاره شده است که نشان می‌دهد حماس میلیون‌ها دلار را به صورت رمز ارز جمع‌آوری کرده است. در این نامه آمده است: “با این حال، مشخص نیست که چه مقدار، در صورت وجود، از دارایی‌های دیجیتالی شناسایی شده برای حماس قابل دسترسی است یا در اختیار این گروه قرار دارد.”

شرکت تحلیلی بلاک چین Elliptic اخیراً توضیح داده است: “هیچ مدرکی برای تأیید این ادعا وجود ندارد که حماس حجم قابل توجهی از کمک‌ها به صورت رمز ارز را دریافت کرده باشد.” در واقع، این شرکت تاکید کرد که اطلاعاتش در مورد این موضوع به اشتباه تفسیر شده است. علاوه بر این، والی آدیمو (Wally Adeyemo)، معاون وزیر خزانه داری ایالات متحده، ماه گذشته گفت که “استفاده از رمز ارزها روش‌ اصلی تامین مالی این گروه‌ها نیست.”

قانونگذاران خواستار پاسخ کتبی به هفت سوال از سوی کاخ سفید و خزانه داری حداکثر تا 29 نوامبر شدند. این سؤالات بر شناسایی، ارزیابی و توقیف دارایی‌های دیجیتال و غیر دیجیتال مرتبط با سازمان‌هایی که از نظر این نمایندگان جزء گروه‌های تروریستی هستند، متمرکز است. علاوه بر این، این تحقیق به دنبال اطلاعاتی در مورد توقیف دارایی‌های دیجیتال غیرقانونی، از جمله جدول زمانی تخمین زده شده برای مصادره، دریافت کنندگان مورد نظر دارایی‌های نقد شده، و مرجع قانونی برای توزیع احتمالی به اسرائیل برای جبران بسته‌های هزینه‌های اضافی است.

چندین نماینده کنگره از کاخ سفید و خزانه داری خواسته‌اند تا از فناوری بلاک چین برای ارزیابی ردپای حماس در رمز ارزها استفاده کنند. تام ایمر توضیح داد: “فناوری بلاک چین باز و شفاف در مقایسه با روش‌های سنتی و غیرشفاف‌تر تامین مالی، باید به راحتی اطلاعات روشنی در مورد تامین مالی فعالیت‌های تروریستی […!!!] حماس با استفاده از دارایی‌های دیجیتال ارائه کند.” او در ادامه افزود:

“ما از کاخ سفید و وزارت خزانه داری درخواست می کنیم که از دفتر کل بلاک چین باز برای ارزیابی ردپای کمپین جمع آوری سرمایه به شکل دارایی دیجیتال برای حماس استفاده کنند.”

این نماینده مینسوتا در کنگره گفت: “با انجام این کار، کنگره می‌تواند ابزارها و قابلیت‌های موجود ایالات متحده برای هدف قرار دادن بازیگران بد در بلاک چین و حمایت از استفاده و نوآوری قانونی دارایی‌های دیجیتال را بهتر درک کند.”

مک‌هنری، نماینده و رئیس کمیته فرعی نظارت و تحقیقات کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان، تاکید کرد: “درک میزان واقعی استفاده از دارایی‌های دیجیتال برای مقاصد غیرقانونی برای کنگره بسیار مهم است. با توجه به گزارش‌های متناقض در مورد تلاش‌های حماس برای جمع‌آوری کمک‌های مالی از طریق دارایی‌های دیجیتال، ما در حال آغاز یک مأموریت حقیقت‌یابی دو حزبی هستیم.” او افزود: “توجه به این نکته ضروری است که دارایی‌های دیجیتال بر اساس فناوری دفتر کل توزیع شده شفاف و باز ساخته شده‌اند که تشخیص و ردیابی فعالیت‌های غیرقانونی را بسیار آسان‌تر می‌کند. لازم است که ما بازیگران بد در اکوسیستم دارایی دیجیتال را پاسخگو بدانیم تا بازیکنان قانونی رشد کنند.”

نظر شما در مورد نامه 58 قانونگذار آمریکایی به جو بایدن، رئیس جمهور، و جانت یلن، وزیر خزانه داری، که به دنبال اطلاعاتی در مورد فعالیت‌های حماس در زمینه رمز ارزها هستند، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره 58 قانونگذار آمریکایی از بایدن و یلن در مورد فعالیت‌های حماس در زمینه رمز ارزها پاسخ خواستند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.