گزارش روزانه بازار فارکس، 17 نوامبر 2023

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-17-نوامبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از اینکه علی بابا برنامه‌های خود را برای ساخت واحد ابری خود کنار گذاشت، ارزش سهام آسیایی یک شبه سقوط کرد.
  • رئیس جمهور شی متعهد شد که تجارت شرکت‌های خارجی در چین را آسان‌تر کند.
  • اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، اعلام کرد که به سیاست پولی بسیار سست پایبند خواهد بود.

اخبار بازار

  • پس از آن که علی‌بابا برنامه‌های خود برای جداسازی واحد ابری خود را لغو کرد و محدودیت‌های ایالات متحده بر صادرات تراشه‌ها را به عنوان عامل تصمیم‌گیری خود ذکر نمود، سهام این غول تجارت الکترونیکی حدود 10 درصد سقوط کرد، ارزش سهام آسیایی نیز یک‌شبه کاهش یافتند. هم شاخص S&P 500 و هم قراردادهای آتی سهام اروپایی در شب گذشته افزایش یافتند، و با وجود انتشار داده‌های نسبتاً ضعیف ایالات متحده در این هفته، بازارها همچنان در حال افزایش هستند، و مطالبات اولیه بیکاری دیروز کمی ضعیف‌تر از حد انتظارات منتشر شد (بلومبرگ).
  • رئیس‌جمهور شی که سفر دیروز او به ایالات متحده به نتیجه رسید، متعهد شد که تجارت شرکت‌های خارجی در چین را آسان‌تر کند. او در سخنرانی روز پنج‌شنبه قول داد که یک ‘محیط کسب‌وکار درجه یک جهانی’ ایجاد کند و مکانیسم‌هایی را برای حفاظت از حقوق سرمایه‌گذاران بین‌المللی ایجاد کند. اما هیچ نشانه‌ای از پیشرفت در مسائلی مانند محدودیت‌های ایالات متحده بر صادرات میکروچیپ، تعرفه‌ها یا تنش‌ها در دریای چین جنوبی طی سفر شی به ایالات متحده وجود نداشت (بلومبرگ).
  • امروز صبح، رئیس بانک مرکزی ژاپن، آقای اوئدا، اظهار داشت که ضعف ین مزایا و معایبی دارد و پیشنهاد کرد که او مصمم است فعلاً بسته‌های تشویقی اوراق قرضه دولتی ژاپن (JGB) صادر شده از سوی بانک مرکزی ژاپن را، با وجود این که عامل اصلی پشت ضعف ین است، تغییر ندهد. اوئدا در موضع خود مبنی بر این که بانک مرکزی ژاپن سیاست پولی بسیار آزاد خود را تا زمانی حفظ خواهد کرد که هدف تورمی آن نزدیک باشد، پایبند ماند. شاخص خرده‌فروشی انگلستان امروز صبح با کاهش 2.7 درصدی در مقایسه با سال قبل، که پایین‌تر از اتفاق نظر 1.6- درصدی در مقایسه با سال قبل است، بدتر از انتظارات فعالان بازار بود، که نظر تیم تحقیقات بارکلیز را تقویت کرد که بانک انگلستان نرخ‌ها را بیشتر افزایش نخواهد داد. پس از انتشار این خبر، ارزش جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) 0.26 درصد کاهش یافت (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 17 نوامبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.