گزارش روزانه بازار فارکس، 20 نوامبر 2023

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-20-نوامبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • سهام آسیایی عملکرد متفاوتی داشتند، در حالی که ارزش معاملات آتی سهام آمریکا و اروپا کاهش یافتند.
  • خاویر مایلی، عضو حزب آزادیخواه، در انتخابات آرژانتین پیروز شد.
  • عضو شورای حاکم بانک مرکزی اروپا (ECB) اظهار داشت که ممکن است مجبور شوند هزینه وام را بیشتر افزایش دهند.

اخبار بازار

  • سهام آسیایی شب گذشته عملکرد متفاوتی داشتند؛ ارزش شاخص نیکی ۲۲۵ پس از رسیدن به بالاترین سطح در ۳۳ سال اخیر، کاهش یافت. همچنان که فعالان بازارها در حال سنجش داده‌های اقتصادی متفاوت ایالات متحده در هفته گذشته و تأثیر آن بر نرخ‌های ایالات متحده هستند، ارزش هم سهام آتی ایالات متحده و هم اروپا شب گذشته کاهش یافتند. در حال حاضر، فعالان بازار بر اساس افزایش صفر واحدی نرخ‌ها قیمت‌گذاری می‌کنند، در حالی که تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) همچنان افزایش ۲۵ واحد را در سه ماهه اول سال 2024 پیش‌بینی می‌کند (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ).
  • خاویر میلی (Javier Milei)، نامزد حزب آزادیخواه، با کسب ۵۵ درصد آرا در انتخابات آرژانتین پیروز شد، در حالی که سرخیو ماسا (Sergio Massa)، کاندیدای ائتلاف پرونیست و رئیس جمهور فعلی، تنها ۴۴ درصد از آرا را به دست آورد. آرژانتین هم‌اکنون با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند، چون تورم آن به سمت 143 درصد پیش رفته است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به بیش از ۱۸۰ درصد برسد. میلی اصلاحات رادیکال از جمله کنار گذاشتن پزوی به سرعت در حال ضعیف شدن به نفع دلار آمریکا را وعده داده است که برخی اقتصاددانان هشدار داده‌اند که می‌تواند به یک دور دیگر از ابرتورم منجر شود، چون ذخایر دلار به طور جهانی در حال تمام شدن است (بلومبرگ).
  • پیر وونش (Pierre Wunsch)، عضو شورای حاکمیتی بانک مرکزی اروپا (ECB)، اظهار داشت که اگر سرمایه‌گذاران همچنان بر روی تسهیل پولی گمانه‌زنی کنند، آن‌ها ممکن است مجبور شوند هزینه وام‌گیری را بیشتر افزایش دهند. فعالان بازارها دیدگاه خوش‌بینانه‌ای دارند که بانک مرکزی اروپا به دلیل داده‌های اقتصادی نسبتاً ضعیف، نرخ‌های خود را از سطح فعلی ۴ درصد به سرعت کاهش دهد. این گمانه‌زنی‌ها نرخ‌های بهره بازار را کاهش داده‌اند و بازدهی 10 ساله منطقه یورو در هفته گذشته 5.51 درصد کاهش یافته است، که مانع بانک مرکزی اروپا برای رسیدن به هدف 2 درصدی خود شده است (بلومبرگ).
  • تیم تحقیقات بارکلیز پیش‌بینی می‌کند که نرخ‌ها تا جولای 2024 روی 4 درصد باقی بماند، که در آن زمان، آنها انتظار کاهش 25 واحدی را دارند (تحقیقات بارکلیز).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 20 نوامبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.