گزارش روزانه بازار فارکس، 21 نوامبر 2023

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-21-نوامبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • ارزش سهام آسیا، معاملات آتی سهام آمریکا و اروپا همگی یک شبه افزایش یافتند.
  • رئیس بانک انگلیس (BoE) هشدار داد که بانک مرکزی ممکن است مجبور شود نرخ‌ها را به میزان بیشتری افزایش دهد.
  • فرانسه در فهرست نظارت مالی اتحادیه اروپا قرار خواهد گرفت.

اخبار بازار

  • پس از روند صعودی ارزش سهام شرکت‌های فعال در حوزه فناوری در وال استریت (Wall Street) و تغییر در سیاست وام‌دهی چین، سهام آسیایی شب گذشته همراه با قراردادهای آتی سهام آمریکا و اروپا افزایش یافتند. بانک مرکزی چین (PBOC) اکنون وام‌دهندگان را تشویق می‌کند که تعداد وام‌های جدیدی که در ابتدای ۲۰۲۴ صادر می‌کنند را محدود کنند و بخشی از آن‌ها را به امسال منتقل کنند تا چرخه وام‌دهی اعتباری را هموار کنند و محرک‌های فوری بیشتری را به اقتصاد چینی تزریق کنند (بلومبرگ).
  • دیروز اندرو بیلی (Andrew Bailey)، رئیس بانک انگلستان، هشدار داد که اگر هزینه‌های مواد غذایی و انرژی همچنان بالا باقی بمانند، بانک مرکزی ممکن است مجبور شود دوباره نرخ‌ها را افزایش دهد. بیلی اظهار داشت که بانک انگلستان در جستجوی نشانه‌های بیشتری از پایداری تورم است و متناسب با آن عمل خواهد کرد. این نظرات دقیق‌ترین پاسخ در برابر گمانه‌زنی‌هایی بود که بانک انگلستان سه بار در سال آینده نرخ‌ها را کاهش خواهد داد. تحقیقات بارکلیز پیش‌بینی می‌کنند که بانک مرکزی نرخ‌های خود را قبل از این که در ماه آگوست ۲۵ واحد کاهش دهد، در ۵.۲۵ درصد حفظ خواهد کرد (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز).
  • اتحادیه اروپا قصد دارد فرانسه را به دلیل نقض رهنمودهای مالی اتحادیه اروپا، در فهرست نظارت مالی قرار دهد، در حالی که آلمان و ایتالیا نیز کاملاً مطابق با این رهنمودها عمل نکرده‌اند. فهرست نظارت، که پس از تعلیق ناشی از همه‌گیری بیماری کووید-19 دوباره احیا شده است، کسری‌های کشورهای اتحادیه اروپا را به ۳ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) محدود می‌کند. قرار گرفتن در فهرست نظارت اتحادیه اروپا پیامدهای خودکار ندارد، و کمیسیون باید در تاریخ بعدی تصمیم بگیرد که آیا روند کسری بیش از حد را اجرا کند یا خیر (بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 21 نوامبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.