با تضعیف دلار و جهش بازار املاک و مستغلات چین، بهای مس به نزدیک به بالاترین حد در 8 هفته اخیر رسید

بهای-مس-به-بالاترین-حد-در-8-هفته-اخیر-رسید
آنچه در این مقاله میخوانید

با کاهش ارزش دلار، قیمت‌های مس روز دوشنبه به بالاترین سطح خود در 8 هفته گذشته رسیدند، و پس از آن که مقامات چینی قول داده‌اند بازار املاک و مستغلات را حمایت کنند، میزان تقاضا افزایش یافت.

ارزش قراردادهای آتی سه ‌ماهه مس در بورس فلزات لندن (LME) ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۸,۳۳۵ دلار در هر تن رسید، که نزدیک به بالاترین سطح مشاهده شده در ۲۹ سپتامبر است.

ارزش قراردادهای آتی مس مربوط به ماه دسامبر نیز در بورس فلزات شانگهای ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۶۷,۹۸۰ یوان در هر تن رسید.

از آن جا که معامله‌گران باور دارند که چرخه فعلی انقباض سیاست‌های آمریکا در حال حاضر به پایان رسیده است، شاخص دلار به پایین‌ترین سطح خود در دو ماه گذشته سقوط کرد.

دلار ضعیف‌تر باعث می‌شود قراردادهای فلزی که به دلار محاسبه می‌شوند، برای دارندگان سایر ارزها ارزان‌تر شود.

همزمان، بانک مرکزی چین تعهد کرده است که با خطوط حیاتی مالی و نقدینگی از بازار املاک پشتیبانی کند.

بازار املاک یک مصرف‌کننده بزرگ مس و سایر فلزات صنعتی است، و بخش املاک قوی‌تر بدون شک تقاضا برای مواد معدنی را افزایش خواهد داد.

بهای آلومینیوم ۱.۳ درصد در بورس فلزات لندن افزایش یافت و به ۲,۲۳۵.۵۰ دلار در هر تن رسید، در حالی که بهای نیکل با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۶,۹۸۰، و روی با ۱.۱ درصد افزایش به ۲,۵۸۲ دلار در هر تن رسید. علاوه بر این، بهای قلع با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۴,۸۶۵ دلار در هر تن رسید.

در بورس شانگهای، قیمت آلومینیوم با ۰.۷ درصد افزایش به ۱۹,۰۱۰ یوان در هر تن افزایش یافت، در حالی که بهای سرب با ۰.۶ درصد افزایش به ۱۷,۰۵۵ یوان در هر تن افزایش یافت، اما بهای نیکل ۱.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۳۵,۳۱۰ یوان در هر تن رسید.

به جز این، شاخص دلار ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۰۳.۵ رسید، در حالی که این شاخص در بالاترین سطح جلسه در ۱۰۳.۹، و پایین‌ترین سطح در ۱۰۳.۴ قرار داشت.

ارزش قرارداد مس در ماه دسامبر در معاملات آمریکا ۰.۷ درصد افزایش یافت و به ۳.۸۰ دلار در هر تن رسید.

نظر شما در مورد روند آتی قیمت مس و سایر فلزات پایه در روزهای آینده چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره با تضعیف دلار و جهش بازار املاک و مستغلات چین، بهای مس به نزدیک به بالاترین حد در 8 هفته اخیر رسید بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.