رابرت کیوساکی: برای اَبَرتورم آماده شوید – بیت‌کوین بهترین محافظ ارزش سرمایه

رابرت-کیوساکی-برای-اَبَرتورم-آماده-شوید
آنچه در این مقاله میخوانید

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول (Rich Dad Poor Dad)، سرمایه‌گذاران را ترغیب کرده است که خود را برای اَبَرتورم آماده کنند و تأکید می‌کند که بیت کوین بهترین دارایی برای محافظت از سرمایه شماست. او رمز ارز را «پول مردم» می‌داند که ارزش آن توسط دولت‌ها قابل کنترل نیست.

رابرت کیوساکی: بیت کوین بهترین محافظ سرمایه شماست

رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول، به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کند که خود را برای ابرتورم آماده کنند و تاکید می‌کند که بیت کوین را بهترین محافظ برای ارزش سرمایه می‌داند. پدر پولدار پدر بی پول کتابی است که در سال 1997 توسط کیوساکی و شارون لِچِر (Sharon Lechter) نوشته شده است. این کتاب بیش از شش سال است که در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز (New York Times) قرار دارد. این کتاب به بیشتر از 51 زبان ترجمه شده و بیش از 32 میلیون نسخه از آن در بیش از 109 کشور فروخته شده است.

کیوساکی در یک پست در پلتفرم رسانه اجتماعی X روز یکشنبه گفت که او “تازه از آلمان برگشته بود تا صدمین سالگرد ۱۹۲۳، تورم افسارگسیخته‌ای که آدولف هیتلر را به قدرت رساند” را جشن بگیرد. او افزود: “آیا ما هم در حال جشن گرفتن تورم افسارگسیخته هستیم؟ امیدوارم که این طور نباشد. با این حال، رهبران دولتی ما ناکارآمدترین رهبرانی هستند که تا به حال داشته‌ایم.”

این نویسنده معروف در ادامه توصیه کرد: “تورم افسارگسیخته آلمان و زیمبابوه را مطالعه کنید و آماده شوید.” او با اشاره به این که “مانند اسلحه، طلا و نقره، غذا همیشه ارزشمند خواهد بود”، تأکید کرد:

“با این حال، من معتقدم که بیت کوین بهترین محافظ برای سرمایه شما است، چون بیت کوین پول مردم است که به این معنی است که مردم ارزش بیت کوین را کنترل می‌کنند نه رهبران ما.”

این اولین باری نبود که نویسنده معروف درباره تورم افسارگسیخته هشدار داده بود. در ماه سپتامبر، او درپلتفرم  X توضیح داد: “بسیاری از مردم فکر می‌کنند تورم افسارگسیخته به معنی افزایش قیمت‌ها است. دقیقاً برعکس است. تورم افسارگسیخته به معنی این است که قدرت خرید پول شما در حال نابودی است. بازنده نباشید. طلا، نقره و بیت کوین بخرید و برنده باشید نه بازنده.”

رابرت کیوساکی، نویسنده مشهور کتاب “پدر پولدار، پدر فقیر”، به مدت زمانی طولانی طلا، نقره و بیت کوین را به عنوان بهترین دارایی‌ها برای سرمایه‌گذاری برای «زمان‌های ناپایدار» توصیه کرده است. او بر این باور است که این سه نوع سرمایه‌گذاری «امنیت مالی و آزادی مادام‌العمر» را فراهم می‌کنند. در ماه آوریل، کیوساکی با هشدار در مورد نابودی دلار آمریکا، گفت: “آمریکا در حال مرگ است”.

این نویسنده مشهور تنها کسی نیست که نگرانی‌هایی در مورد تورم افسارگسیخته بیان کرده است. جک دورسی (Jack Dorsey)، مدیرعامل سابق توییتر، در سال ۲۰۲۱ پیش‌بینی کرد که به زودی تورم افسارگسیخته در آمریکا و جهان رخ خواهد داد. بالاجی شرینیواسان (Balaji Srinivasan)، سرمایه‌گذار مخاطره‌آمیز، در ماه مارس گفت که تورم افسارگسیخته هم‌اکنون در حال وقوع است. پیتر شیف (Peter Schiff)، اقتصاددان شناخته‌شده، نیز در این مورد هشدار داده و سال گذشته بیان کرده است که افزایش نرخ‌های بهره عمده فدرال رزرو خطر بروز تورم افسارگسیخته را به همراه دارد.

آیا با نظر رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب “پدر پولدار، پدر بی‌ پول” مبنی بر این که بیت کوین بهترین محافظ ارزش سرمایه در برابر تورم افسارگسیخته است، موافق هستید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رابرت کیوساکی: برای اَبَرتورم آماده شوید – بیت‌کوین بهترین محافظ ارزش سرمایه بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.