افزایش فروش جواهرات در 9 ماه اول سال در چین

افزایش-فروش-جواهرات-در-9-ماه-اول-سال-در-چین
آنچه در این مقاله میخوانید

یک نهاد تجاری اعلام کرد که بالاتر از اندازه تعیین‌شده گزارش داده‌اند که فروش خرده‌فروشی طلا، نقره و سایر جواهرات در آنها از ماه ژانویه تا سپتامبر سال جاری نسبت به سال گذشته، ۱۲.۲ درصد افزایش داشته و به ۲۴۷.۲ میلیارد یوان (۳۴.۴ میلیارد دلار) رسیده است.

یه ژیبین، رئیس انجمن تجارت طلا و جواهرات چین، در جریان برگزاری یک اجلاس بین المللی جواهرات که در اوایل ماه جاری در شانگهای برگزار شد، گفت که نرخ رشد، که پس از 18.7 درصد صنعت پذیرایی در مدت مشابه در رتبه دوم قرار دارد، بسیار بالاتر از میانگین رشد کل خرده فروشی – با 6.8 درصد – در سراسر چین است.

او افزود که این مسئله نشان‌دهنده چشم‌اندازهای روشن برای برندهای محلی و بین‌المللی در بازار عظیم چینی است.

یه ژیبین گفت:

“در برابر کند شدن رشد اقتصاد جهانی و محیط تجارت بین‌المللی متلاطم، صنعت جواهرات چین با ثبات، پتانسیل، انعطاف‌پذیری و استقامت عمل کرده است.”

به گفته چونگ کینگ یائو (Cheung King Yau)، رئیس انجمن تولیدکنندگان جواهرات و یَشم هنگ کنگ، صنعت جواهرات در منطقه اداری ویژه هنگ کنگ نیز در چند سال گذشته عملکرد خوبی داشته است.

به طور کلی صادرات به سطح قبل از همه گیری کووید-19 بهبود یافته است و ارزش کل صادرات جواهرات گرانبها به حدود 66.7 میلیارد یوان در سال 2022 رسیده است که 18 درصد افزایش نسبت به سال 2019 نشان می دهد.

چئونگ گفت در همین حال، ارزش کلی صادرات جواهرات آن از ژانویه تا ژوئن امسال 39.4 میلیارد یوان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13.3 درصد افزایش داشته است.

یه گفت همچنان که نمایشگاه بین المللی واردات چین که در اوایل ماه جاری در شانگهای به پایان رسید، به یکی از عوامل محرک تبدیل شد، عملکرد عالی در تجارت بین المللی نیز منعکس شده است.

یه گفت:

“بر اساس داده‌های چند سال گذشته، چین به طور مداوم در تجارت بین‌المللی جواهرات برای سال‌های زیادی کسری داشته است. شایان ذکر است که در سال های اخیر، رشد در اروپا و ایالات متحده به طور قابل توجهی کاهش یافته است، در حالی که منطقه اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا فعال‌تر شده است.”

وی افزود که ارزش کل محصولات طلا، نقره و جواهرات وارد شده توسط چین از منطقه آسه آن در سال 2022، 5.89 میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 62.5 درصد افزایش داشته است. در حالی که صادرات به ارزش 1.53 میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 90 درصد افزایش داشته است.

با کمک نمایشگاه بین المللی واردات چین (CIIE)، کشورهایی مانند مالزی که توسط نمایشگاه بین المللی واردات چین تقویت شده است، به طور فعال محصولات جواهرات خود را در بازار چین تبلیغ می کنند. مالزی یکی از بزرگترین صادرکنندگان جواهرات طلا در جهان است.

ارمین سیو (Ermin Siow)، رئیس سابق انجمن طلاسازان مالزی، گفت:

“محصولات جواهرات طلای ما عمدتاً به خاورمیانه و هند صادر می‌شوند، اما امیدواریم که شرکت‌های جواهرات طلای ما از طریق CIIE وارد بازار چین شوند و عناصر تازه‌تری به بازار چین و همچنین بزرگترین بازار مصرف جهان اضافه کنند”.

یه گفت که علاوه بر افزایش فروش، صنعت جواهرات داخلی نیز فعالانه در تحول دیجیتال شرکت می‌کند.

به عنوان مثال، شرکت ملی تست طلا و جواهرات اولین مدل خدمات دیجیتال و گواهینامه خود را در این صنعت راه اندازی کرده است.

یه گفت: “در جهت گذار به دوران دیجیتالی‌سازی و هوشمندی، هنوز با چالش‌های زیادی روبرو هستیم. با این حال، از منظر بهبود قابل توجه کارایی عملیاتی کل صنعت و ارتقای رشد اقتصادی با کیفیت بالا، این مسئله هنوز ضروری است.”

نظر شما در مورد روند افزایش فروش جواهرات در چین، بزرگ‌ترین مصرف‌کننده طلای جهان، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره افزایش فروش جواهرات در 9 ماه اول سال در چین بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.