گزارش روزانه بازار فارکس، 23 نوامبر 2023

گزارش-روزانه-بازار-فارکس-23-نوامبر-2023
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • ارزش معاملات آتی سهام ایالات متحده در آستانه روز شکرگزاری امروز کاهش یافت.
  • بودجه پاییز انگلیس به طور کلی با انتظارات بازار مطابقت داشت.
  • گیرت ویلدرز، قانونگذار راست افراطی، در انتخابات هلند به صورتی غافلگیرکننده پیروز شد.

اخبار بازار

  • پیش از روز شکرگزاری امروز، و پس از انتشار داده‌های قوی مربوط به مطالبات بیکاری آمریکا که دیروز منتشر شد و قوی‌تر از حد انتظارات فعالان بازار بود، ارزش قراردادهای آتی‌های سهام آمریکا شب گذشته کاهش یافت. در حالی که انتظار می‌رود معاملات امروز به دلیل تعطیلی در آمریکا نسبتاً آرام باشد، اما هم داده‌های مربوط به شاخص مدیران خرید ( PMI) انگلیس و هم اروپا امروز صبح به ترتیب در ساعت ۹:۳۰ و ۹ منتشر خواهند شد و راهنمایی‌های اضافی به سرمایه‌گذاران درباره مسیر کلان برای هر دو منطقه اقتصادی را ارائه خواهند داد (بلومبرگ).
  • بودجه پاییزی انگلیس دیروز منتشر شد و عمدتاً مطابق با انتظارات بازار بود؛ جرمی هانت (Jeremy Hunt) برخی از انگیزه‌های مالی را برای کمک به تقویت اقتصاد پیش از انتخابات سال آینده فراهم کرد. هانت مالیات بیمه ملی را از ۱۲ درصد به ۱۰ درصد کاهش داد و همچنین نرخ‌های کسب‌وکار را کم کرد. با این حال، هانت از تنظیم دوباره دسته‌های مالیاتی درآمد خودداری کرد و به همین دلیل انتظار می‌رود که بار مالیاتی کلی در انگلیس افزایش یابد. دفتر مسئولیت بودجه (OBR) پیش‌بینی‌های رشد خود برای انگلیس برای دو سال آینده را به ۰.۷ درصد در سال ۲۰۲۴ و ۱.۴ درصد در سال ۲۰۲۵ کاهش داد و اظهار داشت که استانداردهای زندگی تا سال ۲۰۲۷-2028 به سطح پیش از همه‌گیری بیماری باز نخواهد گشت (بلومبرگ).
  • گرت وایلدرز (Geert Wilders)، از حزب آزادی وایلدرز (Wilders)، پس از این که در روزهای پایانی کمپین، طرفداران بسیار زیادی را به دست آورد، در انتخابات هلند با پیروزی غافلگیرکننده‌ای برنده شد. وایلدرز به عنوان یک شخصیت شدیداً مخالف اتحادیه اروپا شناخته می‌شود و پیروزی او چالشی برای کل پروژه اتحادیه اروپا به شمار می‌آید. با این حال، وایلدرز فاقد اکثریت است و برای رهبری دولت بعدی نیاز به تشکیل ائتلاف‌هایی با رقبایی که بیشتر به مرکز نزدیک هستند، خواهد داشت (بلومبرگ).

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 23 نوامبر 2023 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.