هند سیاست واردات طلا را برای تقویت تجارت با امارات تغییر می‌دهد

هند-سیاست-واردات-طلا-را-برای-تقویت-تجارت-با-امارات-تغییر-می‌دهد
آنچه در این مقاله میخوانید

این حرکت هزینه‌های مبادله را کاهش داده و سهولت انجام تجارت را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، دولت هند تغییراتی را در سیاست واردات طلا اعمال کرده است تا تجارت با امارات متحده عربی را افزایش دهد.

بر اساس روزنامه هندو بیزینس لاین (Hindu Business Line)، مدیریت کل تجارت خارجی اجازه داده است که طلا از طریق بورس بین‌المللی طلا IFSC (IIBX) با نرخ مالیات واردات ترجیحی تحت مقررات سهمیه نرخ تعرفه موافقت‌نامه شراکت اقتصادی جامع (CEPA) وارد شود.

موافقت‌نامه شراکت اقتصادی جامع از می ۲۰۲۲ به اجرا درآمد.

ویپول شاه (Vipul Shah)، رئیس شورای ترویج صادرات جواهر و طلا، به این روزنامه گفته است که این اقدام به تسهیل تجارت طلا بین دو کشور کمک خواهد کرد و به نفع صنعت جواهرات هند خواهد بود.

او افزود:

“این اقدام هزینه‌های معاملات را کاهش داده و راحتی انجام کسب‌وکار را افزایش می‌دهد.”

موافقت‌نامه شراکت اقتصادی جامع (CEPA) به واردکنندگان داخلی تخفیف ۱ درصدی مالیات بر مقدار مشخصی از طلا تحت مقررات سهمیه نرخ تعرفه را ارائه می‌دهد.

امارات متحده عربی در سال ۲۰۲۲-۲۳ با تجارت دوجانبه حدود ۷۶.۱۶ میلیارد دلار، سومین شریک تجاری بزرگ هند محسوب می‌شد.

بنا بر اعلام این روزنامه، عربستان سعودی چهارمین شریک بزرگ با ۵۲.۷۲ میلیارد دلار بود.

بورس بین‌المللی طلا IFSC (IIBX) در Gujarat International Finance Tec-City، یک منطقه اقتصادی ویژه در ایالت گجرات هند، در جولای ۲۰۲۲ تأسیس شد. این شرکت توسط نهادهای زیرساخت بازار هند مانند بورس ملی، INDIA INX، یک زیرمجموعه از بورس بمبئی، دپوی ملی اوراق بهادار، خدمات مرکزی دپو و بورس چند کالایی هند حمایت می‌شود.

نظر شما در مورد تغییر سیاست‌های هند برای واردات طلا چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره هند سیاست واردات طلا را برای تقویت تجارت با امارات تغییر می‌دهد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.