مالی قرارداد ساخت تسویه‌خانه طلا با روسیه امضا کرد

مالی-قرارداد-ساخت-تسویه‌خانه-طلا-با-روسیه-امضا-کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

وزیر اقتصاد مالی گفت: “این پروژه به مالی این امکان را می‌دهد که نه تنها تمام تولید طلا را کنترل کند، بلکه همه مالیات‌ها و عوارض را نیز به درستی اعمال کند.”

مقامات مالی اعلام کردند که توافقنامه‌ای را با روسیه برای ساخت یک تسویه‌خانه طلا باماکو، پایتخت این کشور امضا کرده‌اند.

دو کشور چندین توافقنامه امضا کرده‌اند که تداوم روابط دوجانبه، از جمله ساخت یک تسویه‌خانه طلا با ظرفیت سالانه ۲۰۰ تن، که بزرگترین تسویه‌خانه در غرب آفریقا محسوب می‌شود را شامل می‌شوند.

بر اساس اطلاعاتی که اواخر روز سه شنبه توسط آلوسنی سانو (Alousseni Sanou)، وزیر اقتصاد و دارایی، که با ایستگاه تلویزیون ملی ORTM مصاحبه کرد، گزارش شد، این تفاهم‌نامه برای مدت چهار سال نامشخص معتبر است.

طبق گفته‌های او، این پروژه باید امکان «کنترل کل تولید طلا و همچنین اجرای درست تمام مالیات‌ها و عوارض» را فراهم آورد.

بر اساس آژانس آمار مالی، این کشور که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان طلا در آفریقا در نظر گرفته می‌شود، در سال ۲۰۲۲، ۷۲.۲ تن طلا تولید کرد که ۶۶.۲ تن آن تولید صنعتی و افزایش ۸.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

طلا حدود یک چهارم منابع مالی این کشور را تشکیل می‌دهد که آن را به یکی از کشورهای پیشرو در تولید طلا در قاره تبدیل کرده است. بیشتر طلای مالی به آفریقای جنوبی و پس از آن به سوئیس و استرالیا صادر می‌شود.

روابط بین مالی و روسیه در سال‌های اخیر، به ویژه پس از کودتای ۲۴ مه ۲۰۲۱ و خروج نیروهای فرانسوی از عملیات بارخانه (Operation Barkhane) در سال ۲۰۲۲، تقویت شده است.

نظر شما در مورد امضای قرارداد ساخت تسویه‌خانه طلا با روسیه توسط مالی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره مالی قرارداد ساخت تسویه‌خانه طلا با روسیه امضا کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.